• Login
    View Item 
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Economics and Business
    • Department of Development Economics
    • Undergraduate Theses
    • View Item
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Economics and Business
    • Department of Development Economics
    • Undergraduate Theses
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Analisis Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Perilaku Konsumen Terhadap Keputusan Menggunakan Jasa Go-Food pada Mahasiswa Fakultas Ekonomi dan Bisnis USU

    View/Open
    Fulltext (5.165Mb)
    Date
    2019
    Author
    Afandi, Danil Arif
    Advisor(s)
    Pratomo, Wahyu Ario
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Go-Jek Indonesia was born through the idea of the CEO and Founder of Nadiem Makarim. Go-Food is one of the services provided by Go-Jek. The purpose of this research is to find out and analyze the influence of brands, prices, service quality, and promotion of the decision to use Go-food services at USU Faculty of Economics and Business Students. The type of research used in this study is descriptive research with quantitative research methods. The analysis technique used in this study is multiple linear regression. The results of this study indicate that the Chi-square value is 12.280 with a significance level of 0.01 <0.05 so that it can be concluded that in this study brand variables, prices, service quality, and promotions simultaneously have a significant effect on consumer decisions. Brand variables have a regression coefficient of -0.831 with a significance level of 0.25> 0.05 which can be concluded that in this study the brand does not have a significant effect on consumer decisions or only gives an effect of 0.4%. Then the price variable has a regression coefficient of 1.107 with a significance level of 0.28> 0.05 which can be concluded that prices do not significantly influence consumer decisions or only have an impact of 3.0%. Furthermore the service quality variable has a regression coefficient of 3.007 with a significance level of 0.01 <0.05 so that it can be concluded that in this study service quality has a significant effect on consumer decisions and has an impact of 20.2%. While for the promotion variable has a regression coefficient of -0.008 with a significance level of 0.9> 0.05 so that it can be concluded that in this study the promotion does not affect consumer decisions or only gives an effect of 0.9%.
     
    Go-Jek Indonesia lahir melalui ide sang CEO sekaligus Founder yaitu Nadiem Makarim. Go-Food merupaka salah satu jasa yang di sediakan oleh Go-Jek. Tujan penelitan ini adalah untuk mengetahui dan menganalisis pengaruh merek, harga, kualitas layanan, dan promosi terhadap keputusan menggunakan jasa Go-food pada Mahasiswa Fakultas Ekonomi dan Bisnis USU. Jenis penelitian yang digunakan dalam penelitian ini adalah penelitian deskriptif dengan metode penelitian kuantitatif. Adapun Teknik analisis yang digunakan dalam penelitian ini adalah regresi linear berganda. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa nilai nilai Chi-square sebesar 12,280 dengan tingkat signifikansi sebesar 0,01 < 0,05 sehingga dengan demikian dapat disimpulkan bahwa dalam penelitian ini variabel merek, harga, kualitas pelayanan, dan promosi secara simultan berpengaruh signifikan terhadap keputusan konsumen. Variabel merek memiliki nilai koefisien regresi sebesar -0,831 dengan tingkat signifikansi sebesar 0,25 > 0,05 yang dapat disimpulkan bahwa dalam penelitian ini merek tidak berpengaruh signifikan terhadap keputusan konsumen atau hanya memberikan dampak sebesar 0,4%. Kemudian variabel harga memiliki nilai koefisien regresi sebesar 1,107 dengan tingkat signifikansi sebesar 0,28 > 0,05 yang dapat disimpulkan bahwa harga tidak berpengaruh signifikan terhadap keputusan konsumen atau hanya memberikan dampak sebesar 3,0%. Selanjutnya variabel kualitas pelayanan memiliki nilai koefisien regresi sebesar 3,007 dengan tingkat signifikansi sebesar 0,01 < 0,05 sehingga dapat disimpulkan bahwa dalam penelitian ini kualitas pelayanan berpengaruh signifikan terhadap keputusan konsumen dan memberikan dampak sebesar 20,2%. Sedangkan untuk variabel promosi memiliki nilai koefisien regresi sebesar -0,008 dengan tingkat signifikansi sebesar 0,9 > 0,05 sehingga dapat disimpulkan bahwa dalam penelitian ini promosi tidak berpengaruh terhadap keputusan konsumen atau hanya memberikan dampak sebesar 0,9%.

    URI
    http://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/24541
    Collections
    • Undergraduate Theses [2637]

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara (RI-USU)
    Universitas Sumatera Utara | Perpustakaan | Resource Guide | Katalog Perpustakaan
    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of USU-IRCommunities & CollectionsBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit Date

    My Account

    LoginRegister

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara (RI-USU)
    Universitas Sumatera Utara | Perpustakaan | Resource Guide | Katalog Perpustakaan
    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV