• Login
    View Item 
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Psychology
    • Master Theses (Psychology of Science)
    • View Item
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Psychology
    • Master Theses (Psychology of Science)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Peranan Efikasi Diri dan Dukungan Sosial Terhadap School Well-Being pada Peserta Didik Pesantren Terpadu di Kota Tapaktuan

    View/Open
    Fulltext (3.997Mb)
    Date
    2020
    Author
    Sofia, Melda
    Advisor(s)
    Zulkarnain
    Mukhtar, Desvi Yanti
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Penelitian ini bertujuan untuk menguji peranan efikasi diri dan dukungan sosial terhadap school wellbeing pada peserta didik Pesantren Terpadu di Kota Tapaktuan. School well-being adalah penilaian peserta didik mengenai keadaan sekolah yang mencakup seluruh perangkat-perangkat yang ada di sekolah meliputi empat dimensi yaitu: having (kondisi sekolah), loving (hubungan sosial), being (pemenuhan diri) dan health (status kesehatan). Penelitian ini dilakukan kepada 205 peserta didik di dua Pesantren Kota Tapaktuan. Pengumpulan data menggunakan Skala School Well-being, Skala Efikasi Diri, dan Skala Dukungan Sosial yang disusun oleh peneliti. Hasil penelitian ini dengan menggunakan analisis regresi berganda menunjukkan bahwa efikasi diri dan dukungan sosial berperan terhadap school well-being secara signifikan dengan nilai F= 29.353 dengan p<.05. Efikasi diri dan dukungan sosial memberikan sumbangan efektif sebesar 22.5% kepada school well-being. Oleh karena itu, dalam meningkatkan school well-being pada peserta didik Pesantren Terpadu di Kota Tapaktuan masih ada faktor lain yang lebih berpengaruh sebesar 77.5% selain efikasi diri dan dukungan sosial.
     
    This study aims to examine the role of self-efficacy and social support toward school well-being in Integrated Islamic Boarding School students in Tapaktuan city.School well-being is an assessment of students about the state of the school which includes all the instruments in the school covering four dimensions namely: having (state school), loving (social relations), being (self fulfillment) and health (health status). This research was conducted on 205 students in two Tapaktuan City Boarding Schools. The results showed that by using multiple regression analysis there is a role self-efficacy and social support toward school well-being significantly with the value of F = 29.353with p <.05. Self efficacy and social support together provide an effective contribution to the school well-being by 22.5%. Therefore, in improving school well-being in Integrated Islamic Boarding School students in Tapaktuan city there are other factors more influential by 77.5% in addition to self-efficacy and social support.

    URI
    http://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/24978
    Collections
    • Master Theses (Psychology of Science) [286]

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of USU-IRCommunities & CollectionsBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit Date

    My Account

    LoginRegister

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV