• Login
    View Item 
    •   USU-IR Home
    • School of Postgraduate
    • Master Theses (Master of Management)
    • View Item
    •   USU-IR Home
    • School of Postgraduate
    • Master Theses (Master of Management)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Pengaruh Tarif Premi, dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Nasabah dalam Meningkatkan Loyalitas Nasabah PT Asuransi Jiwasraya (Persero) Cabang Medan Selatan

    View/Open
    Fulltext (2.591Mb)
    Date
    2019
    Author
    Sandi, Reska Gusti
    Advisor(s)
    Fauzi, Amrin
    Fawzeea, Beby Karina
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Thesis entitled "The Influence of Service Quality and Premium on Customer Satisfaction to increase Custumer Loyalty PT Asuransi Jiwasraya Medan Selatan". One of the services needed in the community at this time is insurance, the need for insurance services is deemed necessary, This study aims to determine the effect of premium and service quality in increasing customer loyalty to PT Asuransi Jiwasraya. This is an empirical research. These research population were 100 customer PT.Asuransi Jiwasraya Medan South. The sampling technique used is Simple Random sampling technique. This research uses quantitative approach and multiple linear regression analysis method. The data source used is primary data by spreading the questionnaire. The results show that partially, the premium have a high significant on customer. Service Quality partially also has a significant on customer. Simultaneously, Premiums and Service Quality affect Customer Satisfaction. Whereas Customer Satisfaction has a significant effect on Customer Loyalty.
     
    Tesis yang berjudul “Pengaruh Premi dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Nasabah dalam meningkatkan Loyalitas Nasabah PT Asuransi Jiwasraya Cab.Medan Selatan ” Salah satu jasa yang dibutuhkan di tengah masyarakat pada saat ini adalah asuransi. Penelitian ini bertujuan untuk megetahui pengaruh Premi dan kualitas Pelayanan dalam meningkatkan Loyalitas Nasabah pada PT Asuransi Jiwasraya Cab.Medan Selatan. Jenis penelitian ini adalah empiris. Populasi dalam penelitian ini adalah sebagian dari nasabah asuransi Dwi Guna yang ada di PT Asuransi Jiwasraya Cab.Medan Selatan. Teknik pengambilan sampel yang digunakan adalah teknik Simple Random sampling dengan sampel sebanyak 100 orang nasabah. Penelitian ini menggunakan pendekatan kuantitatif dan metode analisis regresi linear berganda. Sumber data yang digunakan adalah data primer dengan menyebarkan kuesioner. Hasil penelitian menunjukkan bahwa secara parsial, Premi berpengaruh signifikan terhadap kepuasan nasabah Dan Kualitas Pelayanan juga berpengaruh signifikan terhadap kepuasan nasabah. Secara simultan Premi dan Kualitas Pelayanan berpengaruh terhadap Kepuasan Nasabah. Sedangkan Kepuasan Nasabah berpengaruh signifikan terhadap Loyalitas Nasabah.

    URI
    http://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/25085
    Collections
    • Master Theses (Master of Management) [582]

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of USU-IRCommunities & CollectionsBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit Date

    My Account

    LoginRegister

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV