Show simple item record

dc.contributor.authorAbsah, Yeni
dc.date.accessioned2020-06-03T02:41:30Z
dc.date.available2020-06-03T02:41:30Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/25799
dc.description.abstractThe emergence of many new businesses has added to the tightness of business competition which requires Small and Medium Enterprises (SMEs) to have the advantage of being able to distinguish them from other businesses. Competitive advantages can be obtained by developing a number of core competencies that will improve their marketing performance. On the other hand, the development of information technology such as social media can be a medium for SMEs to create a brand that is embedded in the minds of consumers as an effort to promote their products. Past research shows that innovation capabilities and branding are factors that influence a company's marketing performance. The population of this research is culinary SMEs in Medan City, with a sample of 75 culinary businesses. The results showed that simultaneously the innovation capability and branding had a positive and significant effect on the marketing performance of culinary SMEs in Medan City. Partially, the innovation capability has a positive and significant effect on marketing performance, but branding has a negative and insignificant effect on the marketing performance of culinary SMEs in Medan City.en_US
dc.description.abstractMunculnya banyak usaha baru telah menambah ketatnya persaingan usaha yang mengharuskan Usaha Kecil Menengah (UKM) memiliki keunggulan yang mampu membedakannya dengan usaha lain. Keunggulan bersaing dapat diperoleh dengan cara mengembangkan sejumlah kompetensi inti yang akan meningkatkan kinerja pemasarannya. Di sisi lain, perkembangan teknologi informasi seperti sosial media dapat menjadi media bagi UKM untuk menciptakan merek yang melekat di benak konsumen sebagai usaha mempromosikan produknya. Penelitian terdahulu menunjukkan bahwa kapabilitas inovasi dan branding merupakan faktor yang mempengaruhi kinerja pemasaran sebuah usaha. Populasi penelitian ini adalah UKM bidang kuliner di Kota Medan, dengan sampel yang digunakan sejumlah 75 usaha kuliner. Hasil penelitian menunjukkan bahwa secara serempak kapabilitas inovasi dan branding berpengaruh positif dan signifikan terhadap kinerja pemasaran UKM bidang kuliner di Kota Medan. Secara parsial kapabilitas inovasi berpengaruh positif dan signifikan terhadap kinerja pemasaran namun branding berpengaruh negatif dan tidak signifikan terhadap kinerja pemasaran UKM bidang kuliner di Kota Medan.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Sumatera Utaraen_US
dc.subjectKinerja pemasaranen_US
dc.subjectKapabilitas inovasien_US
dc.subjectBrandingen_US
dc.subjectUKMen_US
dc.subjectUsaha kulineren_US
dc.titlePengaruh Kapabilitas Inovasi dan Branding Terhadap Kinerja Pemasaran UKM Kuliner Kota Medanen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nim197411232000122001
dc.description.pages10 Halamanen_US
dc.description.typeKarya Tulis Dosenen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record