• Login
    View Item 
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Social Sciences and Political Science
    • Department of Communication Science
    • Master Theses
    • View Item
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Social Sciences and Political Science
    • Department of Communication Science
    • Master Theses
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Pengaruh Electronic Word Of Mouth Communication/E-Wom Konsultan Oriflame Jaringan M3network Terhadap Kepercayaan Dan Keputusan Membeli Konsumen Oriflame Di Kota Medan

    View/Open
    Fulltext (3.302Mb)
    Date
    2020
    Author
    Siregar, Febbyola Jusitana
    Advisor(s)
    Humaizi
    Zulkarnain, Iskandar
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Tujuan dari penelitian ini adalah untuk menganalisis Pengaruh electronic Word of Mouth (e-WoM) konsultan Oriflame jaringan M3Network terhadap Kepercayaan dan Keputusan Membeli konsumen Oriflame di Kota Medan. Teori yang digunakan adalah teori e-WoM oleh Hennig Thurau, teori Kepercayaan oleh Mowen dan Minor dan teori Keputusan Membeli dengan model AISAS oleh Dentsu. Penelitian ini menggunakan pendekatan kuantitatif, dengan metode Surveieksplanatifdengan analisis regresi linear sederhana. Hasil hipotesis kemudian diuji dengan uji-t. Populasi dalam penelitian ini berjumlah ±7.800 konsumen setiap minggu. Sampel dalam penelitian ini berjumlah 96 responden, dengan proses penarikan sampel secara purposive sampling. Dari hasil uji hipotesis yang dilakukanterhadap 3 (tiga) hipotesis didapatkan hasil bahwa terdapat pengaruh yang signifikan antara e-WoM konsultan dengan kepercayaan konsumen Oriflame di Kota Medan (p= 0,000 < 0,05) dengan nilai (r = 0,479) menunjukkan tingkat hubungan sedang.Terdapat pengaruh yang signifikan antara e-WoM konsultan dengan keputusan membeli konsumen Oriflame di Kota Medan (p= 0,000 < 0,05) dengan nilai (r = 0,679) menunjukkan tingkat hubungan kuat, dan terdapat pengaruh yang signifikan antara e-WoM konsultan terhadap kepercayaan dan keputusan membeli konsumen Oriflame di kota Medan (p= 0,000 < 0,05) dengan nilai (r = 0, 754) menunjukkan tingkat hubungan kuat.
     
    The objective of this research was to analyze the influence of electronic Words of Mouth (e-WoM) of M3 Network Oriflame Consultant on Oriflame Customers’ Trust and Purchase Decision in Medan. Theory of e-WoM by Henning Thurau, theory of Trust by Mowen and Minor, as well as theory of Purchase Decision with AISAS model by Dentsu were employed. This research used quantitative approach, with explanative survey method and simple linear regression analysis. The hypothesis resulted was tested by t-test. The population was ±7,800 consumers per week. The samples consisted of 96 respondents, selected by applying purposive sampling technique. The test results on 3 (three) hypotheses demonstrated that there was a significant influence between eWoM consultants and the consumer trust of Oriflame in Medan City (p = 0.000 <0.05) with a value (r = 0.499 ) that indicating a moderate level correlation. There is a significant influence between eWoM consultants with Oriflame consumer purchasing decisions in Medan City (p = 0.000 <0.05) with a value (r = 0.679) indicating a strong correlation level and, e-WoM consultants had significant influence on Oriflame consumers’ trust and purchase decision in Medan (p= 0.000 < 0.05) with value (r= 0.754) indicating a strong correlation.

    URI
    http://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/27081
    Collections
    • Master Theses [358]

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of USU-IRCommunities & CollectionsBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit Date

    My Account

    LoginRegister

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV