• Login
    View Item 
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Psychology
    • Master Theses (Psychology of Science)
    • View Item
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Psychology
    • Master Theses (Psychology of Science)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Pengaruh Citra Merek dan Locus of Control Terhadap Pembelian Impulsif pada Konsumen yang Berbelanja di Toko Daring Zalora

    View/Open
    Fulltext (2.630Mb)
    Date
    2020
    Author
    Zikra, Ramziya
    Advisor(s)
    Adnans, Abdhy Aulia
    Ginting, Eka Danta Jaya
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    The purpose of this study was to determine the effect of brand image and locus of control on impulsive buying among women who shop at Zalora online stores. This study involved 392 women in the city of Medan who had shopped at Zalora. The measuring instruments used in this research are impulsive buying scale, brand image scale and Levenson's Locus of Control scale. The results of multiple regression analysis show that brand image and locus of control have a positive and significant effect on impulsive buying, and when compared between the two variables, brand image has a greater influence on impulsive buying than locus of control. The results also show that impulsive buying and brand image owned by women in Medan are in the medium category, while for locus of control tends to be oriented towards external locus of control powerful others, followed by external locus of control chance and internal locus of control. The implication of this research is expected to help Zalora's management in improving the quality of the company, including strengthening the brand image of Zalora itself and in terms of getting more consumers in the future.
     
    Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui pengaruh citra merek dan locus of control terhadap pembelian impulsif pada wanita yang berbelanja di toko daring Zalora. Penelitian ini melibatkan 392 wanita dikota Medan yang pernah berbelanja di Zalora. Alat ukur yang digunakan dalam penelitian ini adalah skala pembelian impulsif, skala citra merek dan skala Locus of Control oleh Levenson. Hasil analisa regresi berganda menunjukkan bahwa citra merek dan locus of control berpengaruh positif dan signifikan terhadap pembelian impulsif, serta jika dibandingkan diantara kedua variabel, citra merek memberikan pengaruh yang lebih besar terhadap pembelian impulsif dibandingkan locus of control. Hasil penelitian juga menunjukkan bahwa pembelian impulsif dan citra merek yang dimiliki wanita dikota medan berada pada kategori sedang, sedangkan untuk locus of control cenderung berorientasi kepada locus of control eksternal powerful others yang kemudian diikuti oleh locus of control eksternal chance dan locus of control internal. Implikasi dari penelitian ini diharapkan dapat membantu manajemen Zalora dalam meningkatkan kualitas perusahaan termasuk didalamnya untuk memperkuat citra merek dari Zalora itu sendiri serta dalam hal memperoleh lebih banyak konsumen untuk kedepannya.

    URI
    http://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/27114
    Collections
    • Master Theses (Psychology of Science) [286]

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of USU-IRCommunities & CollectionsBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit Date

    My Account

    LoginRegister

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV