• Login
    View Item 
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Economics and Business
    • Department of Development Economics
    • Undergraduate Theses
    • View Item
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Economics and Business
    • Department of Development Economics
    • Undergraduate Theses
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Analisis Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Preferensi Konsumen pada Go-Pay di Kota Medan

    View/Open
    Fulltext (2.529Mb)
    Date
    2020
    Author
    Ramadhani, Ayu Rizki
    Advisor(s)
    Hidayat, Paidi
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui seberapa besar pengaruh Kebermanfaatan, Kemudahan, Kompatibilitas dan Keamanan dalam mempengaruhi perferensi konsumen pada Go-Pay. Jenis penelitian yang digunakan adalah penelitian dengan menggunakan pendekatan dekskriptif kuantitatif. Populasi yang digunakan dalam penelitian ini adalah pelanggan yang menggunakan Go-Pay pada layanan aplikasi Gojek yang berada di kota Medan. Sampel dipilih dengan menggunakan metode Purposive Sampling. Penelitian ini dilakukan di 5 pusat perbelanjaan di kota Medan yaitu, Sun Plaza, Medan Fair, Centre Point, Manhattan, dan Suzuya Marelan Plaza dengan metode survey yaitu memberikan kuesioner terhadap 100 responden. Alat analisis menggunakan SmartPLS 3.0. Hasil penelitian ini menunjukkan kebermanfaatan, kemudahan, kompatibilitas dan keamanan berpengaruh positif dan signifikan terhadap preferensi konsumen. Variabel keamanan memiliki pengaruh terbesar dalam mempengaruhi preferensi konsumen dalam menggunakan Go-Pay di kota Medan. Implikasi dari penelitian ini diharapkan dapat membantu perusahaan dan penerbit mobile payment untuk memperhatikan faktor – faktor yang mempengaruhi preferensi konsumen dalam menggunakan mobile payment.
     
    This study aims to determine how much influence the Usefulness, Ease of Use, Compatibility and Security in influencing consumer preferences on Go-Pay. The type of research used is research using a quantitative descriptive approach. The population used in this study is customers who use Go-Pay on the Gojek application service in the city of Medan. Samples were selected using the Purposive Sampling method. This research was conducted in 5 shopping centers in Medan, namely, Sun Plaza, Medan Fair, Centre Point, Manhattan, and Suzuya Marelan Plaza with a survey method that gave questionnaires to 100 respondents. Analysis tools using SmartPLS 3.0. The results of this study indicate the usefulness, ease of use, compatibility and security have a positive and significant effect on consumer preferences. The security variable has the biggest influence on consumer preferences in using Go-Pay in the city of Medan. The implication of this research is expected to help companies and mobile payment publishers to pay attention to the factors that influence consumer preferences in using mobile payment.

    URI
    http://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/27338
    Collections
    • Undergraduate Theses [2752]

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of USU-IRCommunities & CollectionsBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit Date

    My Account

    LoginRegister

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV