Show simple item record

dc.contributor.advisorHamoraon, Haroni Doli
dc.contributor.authorFaizah, Saidatul
dc.date.accessioned2020-09-10T04:01:47Z
dc.date.available2020-09-10T04:01:47Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/27420
dc.description.abstractThis research was conducted at the BMT Mitra Umat Tebing Tinggi which aims to determine the role of contribution of BMT Mitra Umat Tebing Tinggi in efforts to reduce poverty. This research was conducted to examine the role of islamic microfinance on poverty alleviation. The three indicators of poverty alleviation were used : income levels, business progress and children’s education. The type of this research is a descriptive analysis with a saturated sample. The research method used data reduction, data display, verification and triangulation. The sample research is customers who participate in Pembiayaan, Tabungan Umat, and Pendidikan. The data source of this research was obtained from the manager, marketing and 30 customers of BMT Mitra Umat Tebing Tinggi. The results showed that clients experienced a positive impact from the contribution of BMT Mitra Umat Tebing Tinggi to effort of poverty alleviation with economic concept of umat, 0,8 clients increase in sales profits, 0,8 clients increased sales turnover and the small number of dropouts (0,33) and not literate (0,0) after becoming a customer of BMT Mitra Umat Tebing Tinggi.en_US
dc.description.abstractPenelitian ini dilaksanakan di BMT Mitra Umat Tebing Tinggi yang bertujuan untuk mengetahui bentuk kontribusi BMT Mitra Umat Tebing Tinggi dalam upaya pengentasan kemiskinan. Ketiga indikator dalam pengentasan kemiskinan berdasarkan tingkat pendapatan, kemajuan bisnis dan pendidikan anak. Jenis penelitian yang digunakan adalah analisis deskriptif dengan sampel jenuh. Metode penelitian yang digunakan adalah penyajian data, reduksi data, verifikasi dan triangulasi. Sampel dari penelitian ini merupakan nasabah yang mengikuti program Pembiayaan, Tabungan Umat, dan Pendidikan. Sumber data penelitian ini diperoleh dari pengelola, marketing dan 30 nasabah BMT Mitra Umat Tebing Tinggi. Hasil penelitian menunjukkan bahwa nasabah mengalami pengaruh yang positif terhadap kontribusi yang dilakukan BMT Mitra Umat Tebing Tinggi dalam upaya pengentasan kemiskinan dengan konsep ekonomi umat, dengan 0,8 laba penjualan nasabah meningkat, 0,8 omzet penjualan nasabah meningkat, serta angka putus sekolah (0,33) dan (0,0) tidak melek huruf setelah menjadi nasabah BMT Mitra Umat Tebing Tinggi.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Sumatera Utaraen_US
dc.subjectKontribusien_US
dc.subjectPengentasan Kemiskinanen_US
dc.subjectBMT Mitra Umat Tebing Tinggien_US
dc.titlePengaruh Lembaga Keuangan Mikro Syariah Terhadap Perekonomian Umat Islam (Studi Kasus : Baitul Maal Wat Tanwil Mitra Umat Tebing Tinggi)en_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nimNIM150501033
dc.description.pages82 Halamanen_US
dc.description.typeSkripsi Sarjanaen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record