• Login
    View Item 
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Economics and Business
    • Department of Development Economics
    • Undergraduate Theses
    • View Item
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Economics and Business
    • Department of Development Economics
    • Undergraduate Theses
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Analisis Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Permintaan Nasabah untuk Menggunakan Produk Pembiayaan Murabahah Bank Syariah (Studi Kasus Bank Syariah Mandiri KCP Panyabungan Kab. Mandailing Natal)

    View/Open
    Fulltext (3.316Mb)
    Date
    2020
    Author
    Nasution, Aninda Aminah
    Advisor(s)
    Sudardjat, Ilyda
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    This research is conducted to know the influence of sharia reasons, promotions, prices and service quality on customer decisions in using murabahah financing products at Bank Syariah Mandiri Panyabungan. The type of this research was quantitative descriptive with simple random sampling technique.. And to determine the sample size using Slovin formula and obtained samples 96 respondents. The type of data used in this research consisted of primary data through questionnaires. This research multiple regression analysis techniques by using SPSS 0.6. Based on the results of this research analysis shows that sharia reasons, promotion, the price, and service quality has a positive effect on customer decisions in using murabahah financing products.
     
    Penelitian ini dilakukan untuk mengetahui pengaruh alasan syariah, promosi, harga dan kualitas pelayanan terhadap keputusan nasabah dalam menggunakan produk pembiayaan murabahah di Bank Syariah Mandiri Panyabungan. Jenis penelitian ini adalah deskriptif kuantitatif dengan pengambilan sampel menggunakan teknik simple random sampling. Dan untuk menentukan ukuran sampel menggunakan rumus Slovin dan diperoleh sampel penelitian 96 responden. Jenis data yang digunakan pada penelitian ini terdiri dari data primer melalui penyebaran kuisioner. Penelitian ini menggunakan teknik analisis regresi berganda dengan menggunakan SPSS 0.6. Berdasarkan hasil analisis penelitian ini menunjukan bahwa alasan syariah, promosi, harga dan kualitas pelayanan berpengaruh positif terhadap keputusan nasabah dalam menggunakan produk pembiayaan murabahah.

    URI
    http://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/27433
    Collections
    • Undergraduate Theses [2752]

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of USU-IRCommunities & CollectionsBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit Date

    My Account

    LoginRegister

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV