Show simple item record

dc.contributor.advisorHamoraon, Haroni Doli
dc.contributor.authorM, Dian Bruty
dc.date.accessioned2020-09-10T04:41:04Z
dc.date.available2020-09-10T04:41:04Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/27434
dc.description.abstractThis research is intended to study the factors that influence online shopping for students. This study used a qualitative descriptive analysis obtained from questionnaires through interviews with respondents who were students of the Faculty of Economics and Business, University of North Sumatra. The data used are primary data. After the data is collected, the authors analyze using the Factor Analysis method with SPSS 21. From the results of a study of 237 respondents can be concluded that there are three things that affect the tendency of online shopping at the Faculty of Economics and Business, University of North Sumatra, namely: Attitude (students feel satisfied when shopping online), Trust (the importance of detailed information to students about the products will be purchased when shopping online) and benefits (students feel safe and comfortable when shopping online). Of the three variables have been determined, the most dominant variables that exist in the attitude (of students were satisfied with the online shopping experience) with eigenvalue equal to 5.722 to 19.074 variance affecting students in online shopping. Respondents that were impaired amounted to only 20.3 percent of the total respondents.en_US
dc.description.abstractPenelititan ini bertujuan untuk mengetahui faktor yang mempengaruhi kecenderungan belanja online pada mahasiswa. Penelitian ini menggunakan analisis deskriptif kualitatif yang diperoleh dari hasil kuesioner melalui wawancara dengan para responden yang merupakan mahasiswa Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Sumatera Utara. Data yang digunakan adalah data primer. Setelah data-data dikumpulkan, penulis menganalisis menggunakan metode Analisis Faktor dengan SPSS 21. Dari Hasil penelitian terhadap 237 responden dapat diambil kesimpulan bahwa ada tiga hal yang mempengaruhi kecenderungan belanja online pada mahasiswa Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Sumatera Utara yaitu: Sikap (mahasiswa merasa puas saat melakukan belanja online), Kepercayaan (pentingnya informasi terperinci bagi mahasiswa tentang produk yang akan dibeli saat berbelanja online) dan Manfaat (mahasiswa merasa aman dan nyaman saat berbelanja online). Dari ketiga variabel yang telah ditentukan, yang paling dominan yaitu ada pada variabel sikap (mahasiswa merasa puas dengan pengalaman belanja online) dengan eigenvalue sebesar 5,722 dengan variance 19,074 yang mempengaruhi mahasiswa dalam berbelanja online.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Sumatera Utaraen_US
dc.subjectBelanja Onlineen_US
dc.subjectKecenderunganen_US
dc.subjectSikapen_US
dc.subjectKepercayaanen_US
dc.subjectManfaat yang Dirasakanen_US
dc.titleFaktor-Faktor yang Mempengaruhi Kecenderungan Belanja Online (Studi Kasus Mahasiswa Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Sumatera Utara)en_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nimNIM170523106
dc.description.pages90 Halamanen_US
dc.description.typeSkripsi Sarjanaen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record