Tingkat Pengetahuan Masyarakat Terhadap Perbankan Syariah di Kota Sidikalang
View/ Open
Date
2020Author
Lingga, Arini Nisa Fitri
Advisor(s)
Soeparno, Wahyu Sugeng Imam
Metadata
Show full item recordAbstract
This research is to find out how the level of public knowledge in Sidikalang City on Islamic banking, the influence of individual factors, bank promotion factors, and social factors on the level of community knowledge in Sidikalang City on Islamic banking.
This type of research is quantitative descriptive. Primary data collection is done through a distributed questionnaire to 100 people who are in the city of Sidikalang who are Muslim, become customers in conventional banks, Islamic banks, or both. The analysis technique used is the validity test, reliability test, and the rank spearman correlation test.
The results show that the level of public knowledge of Islamic banking is included in both categories. There is also a relationship between factors that influence the level of knowledge of the people of Sidikalang City on Islamic banking and influential factors are individual factors, bank promotions, and social factors. Penelitian ini untuk mengetahui bagaimana tingkat pengetahuan masyarakat di Kota Sidikalang terhadap perbankan syariah, besar pengaruh faktor individu, faktor promosi bank, dan faktor sosial terhadap tingkat pengetahuan masyarakat di Kota Sidikalang terhadap perbankan syariah.
Jenis penelitian yang digunakan adalah deskriptif kuantitatif. Pengumpulan data primer dilakukan melalui kuisioner yang disebarkan kepada 100 orang yang berada di Kota Sidikalang yang beragama Islam, menjadi nasabah di bank konvensional, bank syariah, ataupun keduanya. Teknik analisis yang digunakan adalah uji validitas, uji reliabilitas, dan uji korelasi Rank Spearman.
Hasil menunjukkan bahwa tingkat pengetahuan masyarakat terhadap perbankan syariah termasuk dalam kategori baik. Adapula hubungan antara faktor faktor yang mempengaruhi tingkat pengetahuan masyarakat Kota Sidikalang terhadap perbankan syariah dan faktor berpengaruh adalah faktor individu, promosi bank, dan faktor sosial.
Collections
- Undergraduate Theses [2752]
