Show simple item record

dc.contributor.advisorMawengkang, Herman
dc.contributor.advisorZarlis, Muhammad
dc.contributor.advisorEfendi, Syahril
dc.contributor.authorPanggabean, Ellis Mardiana
dc.date.accessioned2020-12-01T04:38:45Z
dc.date.available2020-12-01T04:38:45Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/29539
dc.description.abstractAir Traffic Flow Management at the airport and its complexity is increasing along with the increase in aircraft departure and arrival operations every day. This management problem is becoming increasingly complex when the determinants of departure and arrival delays are not really identified and elaborated. Severe congestion and flight delays not only reduce the quality of flight services, but also increase the operational costs. Multi Objective Risk-Based model proposed in this study aims to solve the problem of Stochastic Air Traffic Network Flow Optimization. This optimization is intended to minimize delay costs, minimize costs due to unfulfilled passenger capacity and minimize operational risk costs.en_US
dc.description.abstractManajemen arus lalu lintas udara (ATFM) di bandara dan kompleksitasnya semakin meningkat seiring dengan meningkatnya operasi keberangkatan dan kedatangan pesawat setiap hari. Masalah pengelolaan ATFM ini semakin kompleks manakala faktor-faktor penentu delay keberangkatan dan kedatangan tidak benar-benar diidentifikasi dan dielaborasi. Kemacetan dan penundaan penerbangan yang parah tidak hanya menurunkan kualitas layanan penerbangan tetapi juga meningkatkan biaya operasional. Model Multiobjective Risk-Based pada penelitian ini bertujuan untuk menyelesaikan masalah Stochastic Air Traffic Network Flow Optimization. Optimisasi ini dimaksudkan untuk meminimumkan biaya delay, meminimumkan biaya akibat tidak terpenuhinya kapasitas penumpang dan meminimumkan biaya resiko operasional, dengan mengoptimalkan rencana penerbangan melalui jaringan dan waktu horizon tertentu, dengan mempertimbangkan batas kapasitas bandara atau sektor udara.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Sumatera Utaraen_US
dc.subjectAir Traffic Flow Managementen_US
dc.subjectMulti Objectiveen_US
dc.subjectModel Stochasticen_US
dc.titleModel Multi Objective Risk-Based untuk Menyelesaikan Masalah Stochastic Air Traffic Network Flow Optimizationen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nimNIM168110007
dc.description.pages82 Halamanen_US
dc.description.typeDisertasi Doktoren_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record