Show simple item record

dc.contributor.advisorKariono
dc.contributor.authorSitanggang, Andre
dc.date.accessioned2021-01-13T07:21:07Z
dc.date.available2021-01-13T07:21:07Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/30078
dc.description.abstractThe advertisement tax is a significant tax contributor to the regional income of the city of Medan but in fact every year it has decreased quite deeply and makes the tax target not achieved This study aims to determine the target and realization of advertisement tax revenue, and to determine the contribution of advertisement tax revenue to local taxes, to determine the effectiveness level of advertisement tax revenue against local taxes at the Regional Tax and Retribution Management Agency of Medan City. The research method used is a descriptive approach, in the form of data collection and interviews at the Medan City Regional Tax and Retribution Management Agency and also obtaining the information needed for the preparation of the final project. From the results of the study, it turns out that the realization of advertisement tax revenue in 2015-2019 did not reach the desired target, the percentages of advertisement tax revenue for Medan city were 16.38%, 19.49,% 23.45, 12.83,15,78 respectively. and advertisement tax contribution data of 1.28%, 1.56%, 1.60% .1.05%en_US
dc.description.abstractPajak reklame adalah salah satu penyumbang pajak yang cukup besar bagi pendapatan daerah kota medan namun kenyataannya setiap tahunnya mengalami penurunan yang cukup dalam dan membuat tidak tercapai target pajak yang di inginkan. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui target dan realisasi penerimaan pajak reklame , dan mengetahui kontribusi pendapatan pajak reklame terhadap pajak daerah, Mengetahui tingkat efektivitas penerimaan pajak reklame terhadap pajak daerah pada Badan Pengelolaan Pajak dan Retribusi Daerah Kota Medan. Metode penelitian yang digunakan adalah dengan pendekatan deskritf,berupa pengambilan data dan wawancara pada Badan Pengelohan pajak dan retribusi Daerah kota medan dan serta mendapat informasi yang dibutuhkan untuk penyusunanan tugas akhir. Dari Hasil Penelitian ternyata realisasi penerimaan pajak reklame pad tahun 2015-2019 tidak mencapai target yang diinginkan,persentanse penerimaan pajak reklame kota medan secara berturut turut sebesar16,38%,19,49,%23,45 ,12,83,15,78.dan serta data kontribusi pajak reklame sebesar 1.28%,1.56%,1.60%.1.05%.1.03%.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Sumatera Utaraen_US
dc.subjectpajak reklameen_US
dc.subjectpajak daerahen_US
dc.subjectefektivitasen_US
dc.titleAnalisis Efektifitas Pemungutan Pajak Reklame dalam Peningkatan Pajak Daerah di Kota Medan Tahun 2015 Sampai 2019en_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nimNIM172600071
dc.description.pages98 Halamanen_US
dc.description.typeKertas Karya Diplomaen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record