Lexical Errors In Writing English Paragraph Made By The First Semester Students of STT Abdi Sabda Medan: A Case Study
View/ Open
Date
2018Author
Siahaan, Rismauli Elsa Tania
Advisor(s)
Rangkuti, Rahmadsyah
Putri, Dian Marisha
Metadata
Show full item recordAbstract
The thesis entitled “Lexical Errors in Writing English Paragraph Made By The First Semester Students of STT ABDI SABDA MEDAN : A Case Study”. This thesis analyzed about lexical errors in writing a paragraph. The research got the data from STT ABDI SABDA MEDAN. The thesis used qualitative method. Qualitative method is used to answer both of the question that are types of lexical errors in written a paragraph and causes of lexical errors. Based on the problems, it is found seven types lexical errors that occur in paragraph such as 3 suffixes (3,6%), 4 consonants based (4,8%), 44 borrowing (52,4%), 8 omissions (9,5%), 14 overincluions (16,6%), 10 misselections (11,9%), and 1 misordering (1,2%). And the causes of lexical errors are Errors Committed due to the Learner‟s Inability to Recall, Errors Committed due to Insufficient Knowledge of Target Language Items, and A few Lexical Errors are committed by the Learners. Having analyzed the data, it can be concluded that there are so many problems made by first semester students of STT ABDI SABDA Medan, especially in lexical structures. The students do not understand using a good lexical when they are writing. Having known the result of analysis, there are some suggestions. They are: the explanation about the different rules between Bahasa Indonesia and English should be given by the teachers so that the students understand how to write good English especially in lexical and the students should ask the teachers if there are any difficulties in learning proces Skripsi yang berjudul “Lexical Errors in Writing English Paragraph Made By The First Semester Students of STT ABDI SABDA MEDAN : A Case Study”. Skripsi ini tentang kesalahan leksikal dalam bahasa inggris yang terdapat dalam sebuah karangan paragraf. Peneliti mendapatkan data dari STT ABDI ABDA MEDAN. Skripi ini menggunakan metode kualitatif. Metode kualitatif digunakan untuk menjawab kedua permasalahan yaitu jenis-jenis kesalahan leksikal yang terjadi dalam menulis paragraf dan penyebab terjadinya kesalahan leksikal. Berdasarkan permasalahan tersebut, terdapat tujuh jenis kesalahan leksikal yang terjadi dalam penulisan paragraph seperti 3 suffixes (3,6%0, 4 consonants based (4,8%), 44 borrowing (52,4%), 8 omissions (9,5%), 14 overincluions (16,6%), 10 misselections (11,9%), and 1 misordering (1,2%). Dan penyebab terjadinya kesalahan leksikal adalah ketidakmampuan mahasiswa untuk mengingat, kurangnya pengetahuan tentang bahasa target dan kesalahan yang dilakukan pembelajar. Setelah menganilisis data, dapat disimpulkan bahwa ada beberapa kesalahaan yang dilakukan oleh mahasiswa semester satu STT ABDI SABDA Medan, khususnya dalam leksikal. Mahasiswa tidak mengerti menggunakan leksikal yang tepat ketika mereka menulis. Setelah mengetahui hasil dari analysis, ada beberapa saran. Sarannya adalah penjelasan tentang perbedaan aturan antara Bahasa Indonesia dan Bahasa Inggris harus diberikan oleh guru sehingga mahasiswa mengerti bagaimana menulis paragraf yang bagus khususnya dalam leksikal dan mahasiswa harus bertanya pada guru jika ada kesulitan dalam proses pembelajran.
Collections
- Master Theses [255]
