• Login
    View Item 
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Agriculture
    • Department of Agribusiness
    • Master Theses
    • View Item
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Agriculture
    • Department of Agribusiness
    • Master Theses
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Analisis Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Keluhan Konsumen pada Saluran Distribusi Kecambah Sawit: Studi Kasus Pemasaran Kecambah PPKS kepada Perkebunan Besar

    View/Open
    Fulltext (2.925Mb)
    Date
    2021
    Author
    Nugroho, Bayu Adhi
    Advisor(s)
    Chalil, Diana
    Wibowo, Rulianda Purnomo
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Penelitian ini bertujuan untuk mengidentifikasi faktor – faktor yang berpengaruh terhadap keluhan konsumen / perkebunan besar yang membeli kecambah sawit di Pusat Penelitian Kelapa Sawit, Medan. Data yang digunakan dalam penelitian ini adalah data sekunder yang memuat informasi mengenai banyaknya kecambah pada saat pengiriman, jarak pengiriman, lamanya waktu pengiriman dan jenis transportasi yang digunakan selama proses pendistribusian kecambah sawit ke 154 perkebunan besar yang membeli langsung ke PPKS selama periode 2018 – 2019. Data dalam penelitian ini selanjutnya dianalisis dengan menggunakan teknik analisis regresi logistik dengan bantuan program STATA untuk menguji pengaruh jumlah kecambah sawit, jarak tempuh pendistribusian kecambah sawit, waktu tempuh dan jenis transportasi yang digunakan untuk pendistribusian kecambah sawit terhadap timbulnya keluhan konsumen akibat kecambah mati, tidak tumbuh atau kecambah berjamur setelah melalui proses pendistribusian. Berdasarkan hasil analisis dalam penelitian ini diperoleh kesimpulan bahwa jumlah kecambah sawit, jarak pengiriman dan jenis transportasi yang digunakan untuk pendistribusian kecambah sawit terbukti berpengaruh terhadap timbulnya keluhan konsumen akibat kecambah mati, tidak tumbuh atau kecambah berjamur setelah melalui proses pendistribusian, sedangkan waktu pendistribusian tidak berpengaruh signifikan terhadap timbulnya keluhan, sehingga penelitian ini juga memberikan saran-saran dimasa depan bagi pendistribusian kecambah sawit agar kecambah yang mati, tidak tumbuh atau kecambah berjamur setelah melalui proses pendistribusian dapat diminimalkan dan tidak banyak menimbulkan keluhan.
     
    This study aims to identify the factors that influence the complaints of consumers / oil palm plantation who purchased oil palm seedlings at the Indonesian Oil Palm Research Institute, Medan. The data used in this study is secondary data which contains information about the counts of seedlings at delivery, distance of delivery, duration of time on delivery and the type of transportation used during the distribution process of oil palm seedlings to 154 oil palm plantations that purchased directly to PPKS during the 2018 - 2019 period. The data in this study were further analyzed using logistic regression analysis techniques with the help of the STATA program to test the effect of the counts oil seedlings, distance to distribute seedlings, duration of time and type of transportation used to distribute oil palm seedlings on consumer complaints due to dead seedlings, not growing or moldy seedlings after going through the distribution process. Based on the results of the analysis in this study, it was concluded that the count of oil palm seedlings, the distance of delivery and the type of transportation used to distribute the oil seedlings proved to have an effect on consumer complaints due to dead seedlings, not growing or moldy seedlings after going through the distribution process, while the distribution duration of time had no significant effect. Regarding the emergence of complaints, this study also provides suggestions for the distribution of oil palm seedlings so that the dead, not growing or moldy seedlings after going through the distribution process can be minimized and not caused many complaints.

    URI
    http://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/32407
    Collections
    • Master Theses [287]

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of USU-IRCommunities & CollectionsBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit Date

    My Account

    LoginRegister

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV