Show simple item record

dc.contributor.advisorSitorus, Henry
dc.contributor.authorSimorangkir, Martin
dc.date.accessioned2021-05-07T06:40:39Z
dc.date.available2021-05-07T06:40:39Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/32516
dc.description.abstractA coffee shop is a place where simple coffee drinks or the like are provided for consumption by the public as their customers. One of the media that forms a social network can be found in various public spaces, one of which is a coffee shop. Where the coffee shop is a place frequented by people of various backgrounds, socio-culture to gather and discuss, one of which is students. Coffee shops were chosen as research objects because they tend not to have strong and dynamic rules compared to public spaces such as restaurants and cafes. Social networks are relationships that are created between many individuals in a group or between one group and another. The purpose of this research is to find out how coffee shops become social media networks among students and how social networks are formed in coffee shops. The type of research used is qualitative with a descriptive approach. Data collection techniques in this study were obtained through observation and interviews. The results of the research obtained are that coffee shops become a medium for activities, discussions, expanding relationships, and media to finalize ideas and ideas for students. And also the student social networks that are formed in coffee shops, including the formation of groups / organizations, conflict resolution, trust, business cooperation, embracing and helping each other. Social networks are inseparable from elements of beliefs, values and norms that bind actors in forming social relationships that are continuous.en_US
dc.description.abstractWarung kopi adalah tempat disediakannya minuman kopi atau sejenisnya yang sifatnya sederhana untuk dikonsumsi masyarakat sebagai pelanggannya. Salah satu media yang membentuk jaringan sosial dapat ditemukan di berbagai ruang publik, salah satunya warung kopi. Dimana warung kopi menjadi tempat yang sering dikunjungi oleh masyarakat berbagai latar belakang, sosial budaya untuk berkumpul dan berdiskusi, salah satunya adalah mahasiswa. Warung kopi dipilih sebagai objek penelitian dikarenakan cenderung tidak memliki aturan-aturan yang kuat dan bersifat dinamis dibandingkan ruang publik seperti rumah makan dan kafe. Jaringan sosial merupakan hubungan-hubungan yang tercipta antar banyak individu dalam suatu kelompok ataupun antar suatu kelompok dengan kelompok lainnya. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui bagaimana warung kopi menjadi media jaringan sosial di kalangan mahasiswa dan bagaimana jaringan sosial yang terbentuk di warung kopi. Jenis penelitian yang digunakan adalah kualitatif dengan pendekataan deskriptif. Teknik pengumpulan data pada penelitian ini diperoleh melalui observasi dan wawancara. Hasil penelitian yang diperoleh adalah warung kopi menjadi media beraktivitas, diskusi, memperluas relasi, dan media untuk mematangkan ide dan gagasan bagi mahasiswa. Dan juga jaringan sosial mahasiswa yang terbentuk di warung kopi diantaranya terbentuknya kelompok/organisasi, penyelesaian konflik, kepercayaan, kerjasama bisnis, merangkul dan saling membantu. Jaringan sosial tidak terlepas dari elemen kepercayan, nilai dan norma yang mengikat para aktor dalam membentuk hubungan-hubungan sosial yang terjalin secara terus-menerus.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Sumatera Utaraen_US
dc.subjectJaringan Sosialen_US
dc.subjectMahasiswaen_US
dc.subjectWarung Kopien_US
dc.subjectModal Sosialen_US
dc.titleWarung Kopi Dan Jaringan Sosial di Kalangan Mahasiswa (Studi Deskriptif di Kelurahan Padang Bulan Kecamatan Medan Baru)en_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nimNIM150901060
dc.description.pages139 Halamanen_US
dc.description.typeSkripsi Sarjanaen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record