• Login
    View Item 
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Social Sciences and Political Science
    • Department of Communication Science
    • Master Theses
    • View Item
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Social Sciences and Political Science
    • Department of Communication Science
    • Master Theses
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Persepsi Masyarakat terhadap Strategi Public Relations dan Citra Perusahaan (Studi tentang Pengaruh Persepsi Masyarakat Deli Serdang terhadap Strategi Public Relations dan Citra Perusahaan Angkasa Pura II Persero Kantor Cabang Bandara Kuala Namu)

    View/Open
    Fulltext (3.745Mb)
    Date
    2015
    Author
    Hasanah, Rizqin Yan
    Advisor(s)
    Lubis, Lusiana Andriani
    Lubis, Fatma Wardy
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    The purpose of this study was to determine how much influence the public perception and public relations strategy Angkasa Pura II Limited Company Branch Office KNIA Airport, North Sumatra, and to know how much influence between public perception and image of Angkasa Pura II Limited Company Branch Office KNIA service, Sumatra North. This study uses the theory of perception, Public Relations strategy and image. The research method used kuantitaf correlational research methods. The population in this study was a community district of Tanjung Morawa, Deli Serdang, North Sumatra Province, amounting to 192 222 people. Respondents in this study amounted to 310 people with reference to the sample in Auditing of HP Hill JL Roth and H. Arkin. Methods of data collection using the questionnaires, interviews, observation, documentation and literature. Hypothesis testing using the data analysis, simultaneous test (test-f), partial test (t-test) and the coefficient of determination. The results showed that: (1) The public perception and public relations strategies Angkasa Pura II Limited Company Branch Office Kuala Namu Airport, North Sumatra has a positive and significant effect. with great influence 40.3% (2) The public perception and image of Angkasa Pura II Limited Company Branch Office Kuala Namu Airport, North Sumatra has a positive and significant influence with the influence of 55.4%. This research also found that the perception of the most influential indicator is the attitude, the strategy is the analysis of environmental indicators and indicators apada image is actions. This study menunjukkah that public perception influence on strategy and corporate image.
     
    Tujuan dari penelitian ini untuk mengetahui seberapa besa pengaruh antara persepsi masyarakat dan strategi public relations Perusahaan Angkasa Pura II Persero Kantor Cabang Bandara KNIA, Sumatera Utara, serta mengetahui seberapa besar pengaruh antara persepsi masyarakat dan citra Perusahaan AngkasaPura II Persero Kantor Cabang Bandara KNIA, Sumatera Utara. Penelitian ini menggunakan teori persepsi, strategi Public Relationsdancitra. Metode penelitian menggunakan metode penelitian kuantitaf korelasional. Populasi dalam penelitian ini adalah masyarakat Kecamatan Tanjung Morawa, Kabupaten Deli Serdang, Provinsi Sumatera Utara yang berjumlah 192.222 orang. Responden dalam penelitian ini berjumlah 310 orang dengan merujuk pada Sample in Auditing dari HP Hill JL Roth dan H. Arkin. Metode pengumpulan data menggunkan kuesioner, wawancara, observasi, dokumentasi dan kepustakaan. Analisis data menggunkan uji hipotesis, uji serempak (uji-f), uji parsial (uji-t) dan koefisien determinasi. Hasil penelitian menunjukkan bahwa :(1) Persepsi masyarakat dan strategi Public Relations Perusahaan Angkasa Pura II Persero Kantor Cabang Bandara Kuala Namu, Sumatera Utara memiliki pengaruh yang positif dan signifikan. Dengan besar pengaruh 40,3% (2) Persepsi masyarakat dan Citra Perusahaan Angkasa Pura II Persero Kantor CabangBandara Kuala Namu, Sumatera Utara memilik ipengaruh yang positif dan signifikan dengan besar pengaruh 55,4%.Dari penelitian ini juga ditemukan bahwa pada indikator persepsi yang paling berpengaruh adalah sikap, pada indikator strategi adalah analisis lingkungan dana pada indikator citra adalah actions. Penelitian ini menunjukkah bahwa persepsi masyarakat berpengaruh terhadap strategi dan citraperusahaan.

    URI
    http://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/34156
    Collections
    • Master Theses [358]

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of USU-IRCommunities & CollectionsBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit Date

    My Account

    LoginRegister

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV