Show simple item record

dc.contributor.advisorSupriana, Tavi
dc.contributor.advisorChalil, Diana
dc.contributor.authorPutra, Yudha Andriansyah
dc.date.accessioned2021-07-07T07:26:38Z
dc.date.available2021-07-07T07:26:38Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/34967
dc.description.abstractYUDHA ANDRIANSYAH PUTRA, Factors Affecting Purchasing Organic Vegetable In Medan (under the guidance of Dr. Ir. Tavi Supriana MS as chairman and Ir. Diana Chalil, M.Sc., P.hD as a member) Organic vegetables as one of the products generated from agriculture are environmentally friendly and closer to the concept of nature, so as to guarantee better quality compared to ordinary vegetables. This raises the main attraction for a certain class of consumers who then change the pattern of consumption of the vegetables cultivated vegetables inorganic to organic vegetables, so the appeal and popularity of organ ic vegetables cultivated was reduced for a certain class of consumers. Therefore, it is necessary to study the factors - factors that affect the purchase of organic vegetables in particular Medan. The purpose of this study was to analyze the factor price ratio between organic and non organic vegetables, advertising, packaging, household income, education level of respondents, the composition of the family members of the respondent, the respondent's age affects the purchase of organic vegetables in the city of Medan. The data used in this study are primary data (directly from consumers who buy organic vegetables) and secondary data (data from agencies that support this research). The analytical method used was the multiple linear regression using SPSS 17 software. The analysis showed: there are 4 variables that significantly influence the variable ratio of the price of organic vegetables with non-organic, household income, and the age of the respondent, advertising and there are 3 variables that no significant effect, namely, packaging, education level of respondents, the composition of the members of the familyen_US
dc.description.abstractYUDHA ANDRIANSYAH PUTRA, Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Pembelian Sayur Organik d Kota Medan ( di bawah bimbingan Dr. Ir. Tavi Supriana MS sebagai ketua dan Ir. Diana Chalil, M.Si.,P.hD sebagai anggota) Sayuran organik sebagai salah satu produk yang dihasilkan dari pertanian bersifat ramah lingkungan dan lebih mendekatkan diri kepada konsep alam, sehingga mampu memberikan jaminan kualitas yang lebih baik dibandingkan dengan sayuran biasa. Hal tersebut menimbulkan daya tarik tersendiri bagi konsumen kelas tertentu yang kemudian mengubah pola konsumsi sayurannya dari sayuran yang dibudidayakan secara anorganik ke sayuran organik, sehingga daya tarik dan popularitas sayuran yang diusahakan secara anorganik berkurang bagi konsumen kelas tertentu. Oleh karena itu perlu diteliti faktor – faktor yang mempengaruhi pembelian sayur organik tersebut khususnya di kota Medan. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk menganalisis pengaruh rasio harga antara sayur organik dengan non organik, iklan, kemasan,pendapatan keluarga,tingkat pendidikan responden, komposisi anggota keluarga responden, umur responden terhadap pembelian sayuran organik di kota Medan. Data yang digunakan dalam penelitian ini adalah data primer (langsung dari konsumen yang membeli sayur organik) dan data sekunder (Data dari instansi yang mendukung penelitian ini). Metode analisis yang digunakan adalah dengan Regresi Linear Berganda dengan menggunakan perangkat lunak SPSS 17. Hasil analisis menunjukkan: ternyata ada 4 variabel yang berpengaruh signifikan yaitu variabel rasio harga sayur organik dengan non organik, pendapatan keluarga, dan umur responden, Iklan, serta ada 3 variabel yang tidak berpengaruh signifikan yaitu, kemasan, tingkat pendidikan responden, komposisi anggota keluarga .en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Sumatera Utaraen_US
dc.subjectSayur organiken_US
dc.subjectRatio hargaen_US
dc.subjectPendapatanen_US
dc.subjectUmuren_US
dc.subjectIklanen_US
dc.titleAnalisis Faktor – Faktor yang Mempengaruhi Pembelian Sayur Organik di Kota Medanen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nimNIM127039001
dc.description.pages94 Halamanen_US
dc.description.typeTesis Magisteren_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record