dc.contributor.advisor | Mazdalifah | |
dc.contributor.advisor | Kurniawaty, Dewi | |
dc.contributor.advisor | Zulkarnain, Iskandar | |
dc.contributor.author | Auza, Ara | |
dc.date.accessioned | 2021-07-12T03:38:50Z | |
dc.date.available | 2021-07-12T03:38:50Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.uri | http://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/35420 | |
dc.description.abstract | This study, entitled "Promotion Strategy and Positioning (Studies Influence Clavo
Product Promotion Strategy Against Positioning on Twitter and Social
Networking Website). The purpose of this study was to determine the promotional
strategy in social networking twitter, website promotion strategy, product
positioning Clavo on twitter, Clavo product positioning in the website and the
effect of product promotion strategy Clavo on twitter and website positioning.
This research method used is the correlation method, the method used to find the
relationship between the independent variables and the dependent variable then if
there is then how closely related, and means or not the relationship. The
population is twitter and website users. The study population numbered 2,280
people, the followers) @ClavoMedan account. Sampling using Slovin formula and
obtained samples of this study amounted to 96 respondents. Sampling technique
using simple random technique. Researchers determine the category of the
population then of this category of researchers determine the sample in
accordance with the purpose of research that twitter users and websites.
Collecting data using questionnaires and research library , namely through the
literature and reading sources. Data analysis technique used in this research is
the analysis of a single table, cross-table analysis, and hypothesis testing. Data
analysis technique used in this research is the analysis of a single table, crosstable analysis, and hypothesis testing. Correlation coefficient of hypothesis testing
system level (Rank-Order Correlation) Spearman obtained results 0857 for
product promotion strategy Clavo twitter accountClavoMedan towards
positioning on twitter and 0823 results for product promotion strategy Clavo
www.medanmetropolis.com website for positioning on the website. Scale is used
to see the strength of the relationship variables are scale Guilford. Results of
0857 and 0.23 are on a scale of 0.71 to 0.90 which shows a strong correlation
between the high product promotion strategy for product positioning Clavo Clavo
in social networking twitter and website.Sementara rest of the respondents were
not affected by the promotion on social networking website Twitter and because
the rapid flow of time lines, ignorance and a different promotion done by the time
their access to the internet. | en_US |
dc.description.abstract | Penelitian ini berjudul “ Strategi Promosi dan Positioning (Studi Pengaruh
Strategi Promosi Produk Clavo Terhadap Positioning pada Jejaring Sosial
Twitter dan Website). Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui strategi
promosi di jejaring sosial twitter, strategi promosi di website, positioning produk
clavo di twitter, positioning produk clavo di website dan pengaruh strategi
promosi produk clavo terhadap positioning di twitter dan website. Metode yang
digunakan penelitian ini adalah metode korelasional, yaitu metode yang
digunakan untuk menemukan ada tidaknya hubungan antara variabel independen
dan variabel dependen kemudian apabila ada maka seberapa erat hubungannya,
dan berarti atau tidak hubungan tersebut. Populasi dalam penelitian adalah
pengguna twitter dan website. Populasi penelitian berjumlah 2.280 orang,
merupakan pengikut (followers) akun @ClavoMedan. Penarikan sampel
menggunakan rumus Slovin dan didapat sampel penelitian ini berjumlah 96
responden. Teknik penarikan sampel menggunakan teknik acak sederhana.
Peneliti menentukan kategori pada populasi kemudian dari kategori ini peneliti
menentukan sampel yang sesuai dengan tujuan penelitian yaitu pengguna twitter
dan website. Pengumpulan data menggunakan kuisioner dan penelitian
kepustakaan (Library Research) yaitu melalui literatur dan sumber bacaan. Teknik
analisa data yang digunakan dalam penelitian ini adalah analisa tabel tunggal,
analisa tabel silang, dan uji hipotesis. Dari uji hipotesis koefisien korelasi tata
jenjang (Rank-Order Corelation) Spearman diperoleh hasil 0.857 untuk strategi
promosi produk clavo twitter akun @ClavoMedan terhadap positioning di twitter
dan hasil 0.823 untuk strategi promosi produk clavo website
www.medanmetropolis.com terhadap positioning di website.Skala yang digunakan
untuk melihat kuat lemahnya hubungan variabel adalah skala Guilford. Hasil
0.857 dan 0.23 berada pada skala 0,71 – 0,90 yang menunjukkan
hubungan yang tinggi kuat antara strategi promosi produk clavo terhadap
positioning produk clavo di jejaring sosial twitter dan website.Sementara sisa
responden tidak terpengaruh dengan promosi di jejaring sosial twitter dan
website dikarenakan cepatnya arus lini masa, ketidak pedulian dan waktu
promosi dilakukan yang berbeda dengan waktu akses mereka terhadap internet. | en_US |
dc.language.iso | id | en_US |
dc.publisher | Universitas Sumatera Utara | en_US |
dc.subject | Internet | en_US |
dc.subject | Strategi Promosi | en_US |
dc.subject | Positioning | en_US |
dc.subject | Twitter | en_US |
dc.subject | Website | en_US |
dc.title | Strategi Promosi dan Positioning (Studi Korelasi Strategi Promosi Produk Clavo terhadap Positioning Produk di Jejaring Sosial Twitter dan Website | en_US |
dc.identifier.nim | NIM117045024 | |
dc.description.pages | 165 Halaman | en_US |