Show simple item record

dc.contributor.advisorMazdalifah
dc.contributor.advisorKurniawaty, Dewi
dc.contributor.advisorZulkarnain, Iskandar
dc.contributor.authorAuza, Ara
dc.date.accessioned2021-07-12T03:38:50Z
dc.date.available2021-07-12T03:38:50Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/35420
dc.description.abstractThis study, entitled "Promotion Strategy and Positioning (Studies Influence Clavo Product Promotion Strategy Against Positioning on Twitter and Social Networking Website). The purpose of this study was to determine the promotional strategy in social networking twitter, website promotion strategy, product positioning Clavo on twitter, Clavo product positioning in the website and the effect of product promotion strategy Clavo on twitter and website positioning. This research method used is the correlation method, the method used to find the relationship between the independent variables and the dependent variable then if there is then how closely related, and means or not the relationship. The population is twitter and website users. The study population numbered 2,280 people, the followers) @ClavoMedan account. Sampling using Slovin formula and obtained samples of this study amounted to 96 respondents. Sampling technique using simple random technique. Researchers determine the category of the population then of this category of researchers determine the sample in accordance with the purpose of research that twitter users and websites. Collecting data using questionnaires and research library , namely through the literature and reading sources. Data analysis technique used in this research is the analysis of a single table, cross-table analysis, and hypothesis testing. Data analysis technique used in this research is the analysis of a single table, crosstable analysis, and hypothesis testing. Correlation coefficient of hypothesis testing system level (Rank-Order Correlation) Spearman obtained results 0857 for product promotion strategy Clavo twitter accountClavoMedan towards positioning on twitter and 0823 results for product promotion strategy Clavo www.medanmetropolis.com website for positioning on the website. Scale is used to see the strength of the relationship variables are scale Guilford. Results of 0857 and 0.23 are on a scale of 0.71 to 0.90 which shows a strong correlation between the high product promotion strategy for product positioning Clavo Clavo in social networking twitter and website.Sementara rest of the respondents were not affected by the promotion on social networking website Twitter and because the rapid flow of time lines, ignorance and a different promotion done by the time their access to the internet.en_US
dc.description.abstractPenelitian ini berjudul “ Strategi Promosi dan Positioning (Studi Pengaruh Strategi Promosi Produk Clavo Terhadap Positioning pada Jejaring Sosial Twitter dan Website). Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui strategi promosi di jejaring sosial twitter, strategi promosi di website, positioning produk clavo di twitter, positioning produk clavo di website dan pengaruh strategi promosi produk clavo terhadap positioning di twitter dan website. Metode yang digunakan penelitian ini adalah metode korelasional, yaitu metode yang digunakan untuk menemukan ada tidaknya hubungan antara variabel independen dan variabel dependen kemudian apabila ada maka seberapa erat hubungannya, dan berarti atau tidak hubungan tersebut. Populasi dalam penelitian adalah pengguna twitter dan website. Populasi penelitian berjumlah 2.280 orang, merupakan pengikut (followers) akun @ClavoMedan. Penarikan sampel menggunakan rumus Slovin dan didapat sampel penelitian ini berjumlah 96 responden. Teknik penarikan sampel menggunakan teknik acak sederhana. Peneliti menentukan kategori pada populasi kemudian dari kategori ini peneliti menentukan sampel yang sesuai dengan tujuan penelitian yaitu pengguna twitter dan website. Pengumpulan data menggunakan kuisioner dan penelitian kepustakaan (Library Research) yaitu melalui literatur dan sumber bacaan. Teknik analisa data yang digunakan dalam penelitian ini adalah analisa tabel tunggal, analisa tabel silang, dan uji hipotesis. Dari uji hipotesis koefisien korelasi tata jenjang (Rank-Order Corelation) Spearman diperoleh hasil 0.857 untuk strategi promosi produk clavo twitter akun @ClavoMedan terhadap positioning di twitter dan hasil 0.823 untuk strategi promosi produk clavo website www.medanmetropolis.com terhadap positioning di website.Skala yang digunakan untuk melihat kuat lemahnya hubungan variabel adalah skala Guilford. Hasil 0.857 dan 0.23 berada pada skala 0,71 – 0,90 yang menunjukkan hubungan yang tinggi kuat antara strategi promosi produk clavo terhadap positioning produk clavo di jejaring sosial twitter dan website.Sementara sisa responden tidak terpengaruh dengan promosi di jejaring sosial twitter dan website dikarenakan cepatnya arus lini masa, ketidak pedulian dan waktu promosi dilakukan yang berbeda dengan waktu akses mereka terhadap internet.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Sumatera Utaraen_US
dc.subjectInterneten_US
dc.subjectStrategi Promosien_US
dc.subjectPositioningen_US
dc.subjectTwitteren_US
dc.subjectWebsiteen_US
dc.titleStrategi Promosi dan Positioning (Studi Korelasi Strategi Promosi Produk Clavo terhadap Positioning Produk di Jejaring Sosial Twitter dan Websiteen_US
dc.identifier.nimNIM117045024
dc.description.pages165 Halamanen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record