• Login
    View Item 
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Agriculture
    • Department of Agribusiness
    • Master Theses
    • View Item
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Agriculture
    • Department of Agribusiness
    • Master Theses
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Pengaruh Persepsi dan Karakteristik Konsumen terhadap Kepuasan Penggunaan Tanaman Obat Tradisional di Kota Medan

    View/Open
    Fulltext (1.219Mb)
    Date
    2017
    Author
    Haryanti, Syilvi
    Advisor(s)
    Supriana, Tavi
    Ilyas, Syafruddin
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Consumption of chemical drugs in 2009-2014 fluctuated and solid traditional drug consumption in 2009-2014 has increased so we need a study to determine the causes of it .. The purpose of the study to analyze the influence of consumer perception and consumer characteristics on the consumption of traditional medicinal plants. Data analysis using a binomial logit regression analysis. Consumer perceptions simultaneously affects customer satisfaction and in partial health benefits (X1) and quality (X2) affects customer satisfaction. Health benefit variable (X1) and quality (X2) have a marginal effect of 7% and 4%. 2. Socio-economic characteristics of consumers simultaneously affects customer satisfaction and partial variable Age (X1), Gender (X2), household income (X4) and Knowledge (X5) affects customer satisfaction. Variable Age (X1) had odds ratios of 1.4% of consumer satisfaction of traditional medicinal plants in the city of Medan. Variable Gender (X2), household income (X4) and Knowledge (X5) have a marginal effect of 13%, 5.7% and 18% of consumer satisfaction.
     
    Konsumsi obat kimia pada tahun 2009-2014 mengalami fluktuasi dan konsumsi obat tradisional padat tahun 2009-2014 mengalami peningkatan sehingga diperlukan suatu penelitian untuk mengetahui penyebab hal tersebut.. Tujuan dari penelitian untuk menganalisis pengaruh persepsi konsumen dan karakteristik konsumen terhadap konsumsi tanaman obat tradisional. Metode analisis data dengan menggunakan analisis regresi logit binomial. Persepsi konsumen secara simultan berpengaruh terhadap kepuasan konsumen dan secara parsial variabel manfaat kesehatan (X1) dan kualitas (X2) berpengaruh terhadap kepuasan konsumen. Variabel manfaat kesehatan (X1) dan kualitas (X2) memiliki marginal effect sebesar 7% dan 4%. 2. Karakteristik sosial ekonomi konsumen secara simultan berpengaruh terhadap kepuasan konsumen dan secara parsial variabel Umur (X1), Jenis Kelamin (X2), Pendapatan rumah tangga (X4) dan Pengetahuan (X5) berpengaruh terhadap kepuasan konsumen. Variabel Umur (X1) memiliki odd ratio sebesar 1,4% terhadap kepuasan konsumen tanaman obat tradisional di Kota Medan. Variabel Jenis Kelamin (X2), Pendapatan rumah tangga (X4) dan Pengetahuan (X5) memiliki marginal effect sebesar 13%, 5,7% dan 18% terhadap kepuasan konsumen.

    URI
    http://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/35614
    Collections
    • Master Theses [287]

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of USU-IRCommunities & CollectionsBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit Date

    My Account

    LoginRegister

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV