Show simple item record

dc.contributor.advisorFachruddin, Chalida
dc.contributor.advisorWidhiastuti, Retno
dc.contributor.advisorBadaruddin
dc.contributor.authorRahayu, Marni
dc.date.accessioned2021-07-21T02:57:05Z
dc.date.available2021-07-21T02:57:05Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/36879
dc.description.abstractThis thesis purposed is to investigate the perception of elementary school teachers in the District of Batu Bara on the environment and to determine the influence level of primary school teachers' perception about the environment on the behavior of elementary school students in environmental management in schools in Batu Bara. In this research, collecting data from November 2010 until January 2011, which consists of data teachers' perceptions and student behavior through questionnaires given to teachers grade IV, V and VI Elementary School in Batu Bara of 84 respondents and students in grade IV, V and VI Elementary School in Batu Bara of 234 respondents, the method used was purposive sampling. Questionnaire data is processed and tested f-test, t-test and regression with SPSS. From the results of this study concluded that the perception of elementary school teachers in Batu Bara environmental good majority, which is about 75.0%, and perceptions of elementary school teachers in Batu Bara about the environment have significant and positive impact on student behavior in environmental management .en_US
dc.description.abstractTesis ini bertujuan untuk mengetahui persepsi guru SD di Kabupaten Batubara tentang lingkungan hidup dan untuk mengetahui pengaruh tingkat persepsi guru SD tentang lingkungan hidup terhadap perilaku siswa SD dalam pengelolaan lingkungan hidup di sekolah di Kabupaten Batubara. Pada penelitian ini dilakukan pengumpulan data dari bulan Nopember 2010 sampai dengan Januari 2011, yang terdiri dari data persepsi guru dan perilaku siswa melalui kuisioner yang diberikan kepada guru kelas IV, V dan VI SD di Kabupaten Batu Bara sebanyak 84 responden dan siswa kelas IV, V dan VI SD di Kabupaten Batu Bara sebanyak 234 responden, metode yang digunakan adalah sampel bertujuan. Data kuisioner diolah dan dilakukan uji F, uji t dan regresi dengan bantuan SPSS. Dari hasil penelitian dapat disimpulkan bahwa persepsi guru Sekolah Dasar di Kabupaten Batu Bara tentang lingkungan hidup mayoritas baik, yaitu sebanyak 75.0%, dan persepsi guru SD di Kabupaten Batu Bara tentang lingkungan memberikan pengaruh yang signifikan dan positif terhadap perilaku siswa dalam pengelolaan lingkungan hidup.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Sumatera Utaraen_US
dc.subjectPersepsien_US
dc.subjectPerilakuen_US
dc.subjectPengaruh Persepsi terhadap Perilakuen_US
dc.subjectGuruen_US
dc.subjectSiswaen_US
dc.subjectLingkunganen_US
dc.subjectPengelolaan Lingkunganen_US
dc.titlePengaruh Persepsi Guru tentang Lingkungan terhadap Perilaku Siswa dalam Pengelolaan Lingkungan Hidup (Kajian terhadap Sekolah Dasar Negeri di Kabupaten Batu Bara)en_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nimNIM087004022
dc.description.pages103 Halamanen_US
dc.description.typeTesis Magisteren_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record