• Login
    View Item 
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Social Sciences and Political Science
    • Department of Business Administration
    • Undergraduate Theses
    • View Item
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Social Sciences and Political Science
    • Department of Business Administration
    • Undergraduate Theses
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Pengaruh Penayangan Iklan Sunlight Pada Media Televisi Terhadap Keputusan Pembelian (Studi Pada Ibu Rumah Tangga di Kelurahan Dendang Kecamatan Stabat)

    View/Open
    fulltext (3.557Mb)
    Date
    2018
    Author
    Hasanah, Nurul
    Advisor(s)
    Kurniawati, Dewi
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    This study aims to determine the effect of Sunlight ad serving on television media to the decision. The sound of pronunciation of the words in the Sunlight ad impressions on television draws into consideration and a benchmark against the Sunlight product purchase decision. Purchasing decisions are the processes of decisions and actions of people involved in purchasing and using a product. The population in this study is all housewives who are in Kelurahan Dendang District Stabat. Samples taken as many as 95 respondents with sampling technique used is purposive sampling. Data collection was done by spreading questionnaires to respondents had at least 3 (three) times witnessed Sunlight advertisement on Television media. The result of the research using partial test (t test) shows that ad serving significantly influence to purchase decision with t value> t table that is 7,302> 1,986 and significance 0,000 <0,05. Based on the calculation with the coefficient of determination obtained R value of 0,604 (60,4%) which indicates that the relationship between ad impressions and purchasing decisions quite closely. R Square value of 0,364 indicates that 36,4% of purchasing decision variables can be explained by ad serving variables. This means that from the housewife more througly again in choosing household product that aired on television to decide the purchase. In this regard, housewives as audiences have a tendency to cultivate the meaning of information obtained throught the display of advertisements on television media.
     
    Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh penayangan iklan Sunlight pada media televisi terhadap keputusan pembelian. Suara pengucapan kata-kata dalam tayangan iklan Sunlight pada televisi menarik menjadi pertimbangan dan tolak ukur terhadap keputusan pembelian produk Sunlight. Keputusan pembelian merupakan proses keputusan dan tindakan orang-orang yang terlibat dalam pembelian dan penggunaan suatu produk. Populasi dalam penelitian ini yaitu seluruh ibu rumah tangga yang berada di Kelurahan Dendang Kecamatan Stabat. Sampel yang diambil sebanyak 95 responden dengan teknik sampling yang digunakan adalah purposive sampling. Pengumpulan data dilakukan dengan menyebar kuesioner kepada responden pernah setidaknya 3 (tiga) kali menyaksikan iklan Sunlight pada media Televisi. Hasil penelitian menggunakan uji signifikan parsial (uji t) menunjukkan bahwa penayangan iklan berpengaruh secara signifikan terhadap keputusan pembelian dengan nilai t hitung > t tabel yaitu 7,302 > 1,986 dan signifikansi 0,000 < 0,05. Berdasarkan perhitungan dengan koefisien determinasi diperoleh nilai R sebesar 0,604 (60,4%) yang menunjukkan bahwa hubungan antara penayangan iklan dan keputusan pembelian cukup erat. Nilai R Square sebesar 0,364 menunjukkan bahwa 36,4% variabel keputusan pembelian dapat dijelaskan oleh variabel penayangan iklan. Hal ini bermakna agar dari kalangan ibu rumah tangga lebih teliti lagi dalam memilih produk rumah tangga yang ditayangkan pada televisi untuk memutuskan pembelian. Dalam kaitan ini, ibu rumah tangga sebagai khalayak memiliki kecendrungan untuk mengolah makna atas informasi yang diperolehnya melalui penayangan iklan pada media televisi.

    URI
    http://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/3735
    Collections
    • Undergraduate Theses [1387]

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara (RI-USU)
    Universitas Sumatera Utara | Perpustakaan | Resource Guide | Katalog Perpustakaan
    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of USU-IRCommunities & CollectionsBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit Date

    My Account

    LoginRegister

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara (RI-USU)
    Universitas Sumatera Utara | Perpustakaan | Resource Guide | Katalog Perpustakaan
    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV