Listening Ability Throughenglish Songs: A Case Study of Ten Grade Students In Sma Yayasan Perguruan Indonesia Membangun (Yapim) Taruna Merek
View/ Open
Date
2017Author
Girsang, Ira Elpriana
Advisor(s)
Mono, Umar
Rangkuti, Rahmadsyah
Metadata
Show full item recordAbstract
Thesis entitled ” LISTENING ABILITY THROUGH ENGLISH SONGS : A CASE STUDY OF TEN GRADE STUDENTS IN SMA YAYASAN PERGURUAN INDONESIA MEMBANGUN (YAPIM) TARUNA MEREK ” discusses about listening ability of ten grade students. The purpose of this research is to find the listening ability through English songs of ten grade students in comprehending verb, auxiliary verb and to be. This research used qualitative method, quantitative method and field research. Purposive sample is used in this study, the sample as much as 21 students. The instrument used to collect the data is by giving test and turning English songs recording once to the students and then the students fill the blanks in the song lyric. Pre test and post test are used in this research. The result of pre test shows that the student’s mean is 45 it is fair and there are 4 students got good score (19%) and 17 students got lack score (81%). The result of post test shows that the student’s mean is 68 it is good and there are 15 students got good score (71,43%) and 6 students got lack score (28,57%). The result of the research shows that the students are difficult to comprehend verb in simple form, past form, verb + ing, verb + s, auxiliary verb and to be in present and past form. Skripsi yang berjudul“LISTENING ABILITY THROUGH ENGLISH SONGS : A CASE STUDY OF TEN GRADE STUDENTS IN SMA YAYASAN PERGURUAN INDONESIA MEMBANGUN (YAPIM) TARUNA MEREK ”membahas tentang kemampuan mendengarkan siswa/i kelas sepuluh (X). Tujuan penelitian ini adalah untuk menemukan kemampuan mendengarkan siswa/i kelas sepuluh (X) melalui lagu – lagu bahasa Inggris dalam memahami kata kerja, kata kerja bantu dan to be. Penelitian ini menggunakan metode kualitatif, metode kuantitatif dan penelitian lapangan. Purposive sample digunakan pada penelitian ini dengan sample 21 siswa. Instrument yang digunakan untuk mengumpulkan data adalah dengan memberikan ujian melalui memutar rekaman beberapa lagu bahasa Inggris yang sudah dipilih sebanyak 1 kali dan siswa/i mengisi bagian kosong pada lirik lagu. Pre test dan post test digunakan dalam penelitian ini. Dari hasil pre test rata-rata kelas adalah 45 dengan predikat cukup dan 4 siswa mendapat nilai yang baik (19%) dan 17 siswa mendapat nilai kurang baik (81%). Dari hasil post test rata-rata kelas adalah 68 dengan predikat baik dan 15 siswa mendapatkan nilai yang baik (71,43 %) dan 6 siswa mendapatkan nilai kurang baik (28,57%). Dari hasil penelitian, para siswa mengalami kesulitan dalam memahami kata kerja dalam bentuk present, kata kerja bentuk past , kata kerja + ing, kata kerja + s, kata kerja bantu dan to be dalam bentuk present dan past.
Kata kunci :kemampuanmendengarkan, pre test, post test, kata kerja, kata kerja bantu dan to be.
Collections
- Undergraduate Theses [774]