Show simple item record

dc.contributor.advisorMono, Umar
dc.contributor.advisorRangkuti, Rahmadsyah
dc.contributor.authorGirsang, Ira Elpriana
dc.date.accessioned2018-07-06T02:01:07Z
dc.date.available2018-07-06T02:01:07Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/4050
dc.description.abstractThesis entitled ” LISTENING ABILITY THROUGH ENGLISH SONGS : A CASE STUDY OF TEN GRADE STUDENTS IN SMA YAYASAN PERGURUAN INDONESIA MEMBANGUN (YAPIM) TARUNA MEREK ” discusses about listening ability of ten grade students. The purpose of this research is to find the listening ability through English songs of ten grade students in comprehending verb, auxiliary verb and to be. This research used qualitative method, quantitative method and field research. Purposive sample is used in this study, the sample as much as 21 students. The instrument used to collect the data is by giving test and turning English songs recording once to the students and then the students fill the blanks in the song lyric. Pre test and post test are used in this research. The result of pre test shows that the student’s mean is 45 it is fair and there are 4 students got good score (19%) and 17 students got lack score (81%). The result of post test shows that the student’s mean is 68 it is good and there are 15 students got good score (71,43%) and 6 students got lack score (28,57%). The result of the research shows that the students are difficult to comprehend verb in simple form, past form, verb + ing, verb + s, auxiliary verb and to be in present and past form.en_US
dc.description.abstractSkripsi yang berjudul“LISTENING ABILITY THROUGH ENGLISH SONGS : A CASE STUDY OF TEN GRADE STUDENTS IN SMA YAYASAN PERGURUAN INDONESIA MEMBANGUN (YAPIM) TARUNA MEREK ”membahas tentang kemampuan mendengarkan siswa/i kelas sepuluh (X). Tujuan penelitian ini adalah untuk menemukan kemampuan mendengarkan siswa/i kelas sepuluh (X) melalui lagu – lagu bahasa Inggris dalam memahami kata kerja, kata kerja bantu dan to be. Penelitian ini menggunakan metode kualitatif, metode kuantitatif dan penelitian lapangan. Purposive sample digunakan pada penelitian ini dengan sample 21 siswa. Instrument yang digunakan untuk mengumpulkan data adalah dengan memberikan ujian melalui memutar rekaman beberapa lagu bahasa Inggris yang sudah dipilih sebanyak 1 kali dan siswa/i mengisi bagian kosong pada lirik lagu. Pre test dan post test digunakan dalam penelitian ini. Dari hasil pre test rata-rata kelas adalah 45 dengan predikat cukup dan 4 siswa mendapat nilai yang baik (19%) dan 17 siswa mendapat nilai kurang baik (81%). Dari hasil post test rata-rata kelas adalah 68 dengan predikat baik dan 15 siswa mendapatkan nilai yang baik (71,43 %) dan 6 siswa mendapatkan nilai kurang baik (28,57%). Dari hasil penelitian, para siswa mengalami kesulitan dalam memahami kata kerja dalam bentuk present, kata kerja bentuk past , kata kerja + ing, kata kerja + s, kata kerja bantu dan to be dalam bentuk present dan past. Kata kunci :kemampuanmendengarkan, pre test, post test, kata kerja, kata kerja bantu dan to be.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.subjectListening Skillen_US
dc.subjectPre Testen_US
dc.subjectPost Testen_US
dc.subjectVerben_US
dc.subjectAuxiliary Verb and To Been_US
dc.titleListening Ability Throughenglish Songs: A Case Study of Ten Grade Students In Sma Yayasan Perguruan Indonesia Membangun (Yapim) Taruna Mereken_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nimNIM150721011en_US
dc.identifier.submitterAkhmad Danil
dc.description.typeSkripsi Sarjanaen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record