Show simple item record

dc.contributor.advisorKurniawati, Dewi
dc.contributor.advisorSabarina, Yovita
dc.contributor.authorWuri Andary, Ria
dc.date.accessioned2021-08-25T08:06:33Z
dc.date.available2021-08-25T08:06:33Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/41300
dc.description.abstractThis study uses the theory of stimulus-organism-response (SOR), communication technology, new media, mediated communication, the use of smartphones and adolescents. The purpose of this study was to determine mediated communication in the use of smartphones, to study the behavior of students in the use of smartphones and to determine the extent of the use of smartphones on the behavior of students high school at SMA N 1 Medan. This research method used is the correlation method, the method used to find the relationship between the independent variables and the dependent variabel and how close the relationship, as well as the means or not relations of these. The population is students high school at SMA N 1 Medan, amounting to 1,667 students. Sampling using Slovin formula and obtained samples are 94 respondents. Sampling technique using proportional random sampling technique and purposive sampling with the criteria for high school students smartphone users. Collecting data using questionnaires and research library (Library Research), namely through the literature and reading sources. Data analysis technique used in this study there was the one single table analysis, cross-table analysis, and hypothesis testing. Correlation coefficient of hypothesis testing system level (Rank-Order Correlation) Spearman 0.883 obtained results are used to see the strength of the relationship variables are nominal scale. 0.883 The results are on a scale from 0.71 to 0.90 which shows the high and strong relationship between the use of a smartphone against student behavior at SMA N I Medan. This means showing that the use of smartphones to conduct student high school at SMA N I Medan has a high and strong. The existence of a smartphone as a communication tool as well as the needs and pleasure for its users and also can change the behavior of smartphone users mainly students by increasing the intensity of use of smartphones to forget the time.en_US
dc.description.abstractPenelitian ini menggunakan teori Stimulus-Organism-Respon (SOR), teknologi komunikasi, new media, komunikasi bermedia, penggunaan smartphone dan remaja. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui komunikasi bermedia dalam penggunaan smartphone, untuk mengetahui perilaku pelajar dalam menggunakan smartphone dan untuk mengetahui sejauhmana penggunaan smartphone terhadap perilaku pelajar SMA Negeri 1 Medan. Metode yang digunakan penelitian ini adalah metode korelasional, yaitu metode yang digunakan untuk menemukan ada tidaknya hubungan antara variabel independen dan variabel dependen dan seberapa erat hubungan tersebut, serta berarti atau tidak hubungan tersebut. Populasi dalam penelitian adalah pelajar SMA Negeri 1 Medan yang berjumlah 1.667 siswa. Penarikan sampel menggunakan rumus Slovin dan didapat sampel penelitian sebanyak 94 responden. Teknik penarikan sampel menggunakan teknik proposional stratified sampling dan purposive sampling dengan kriteria pelajar SMA pengguna smartphone. Pengumpulan data menggunakan kuesioner dan penelitian kepustakaan (Library Research) yaitu melalui literatur dan sumber bacaan. Teknik analisa data yang digunakan dalam penelitian ini adalah analisa tabel tunggal, analisa tabel silang, dan uji hipotesis. Dari uji hipotesis koefisien korelasi tata jenjang (Rank-Order Corelation) Spearman diperoleh hasil 0,883. Hasil 0,883 berada pada skala 0,71 – 0,90 yang menunjukkan hubungan yang tinggi dan kuat antara penggunaan smartphone terhadap perilaku pelajar SMA Negeri I Medan.Hal ini berarti penggunaan smartphone terhadap perilaku pelajar SMA Negeri I Medan memiliki hubungan yang tinggi dan kuat. Aplikasi smartphone berpengaruh pada perilaku pengguna smartphone, dalam hal ini berakibat intensitas yang berlebihan, dan aplikasi smartphone mempengaruhi perilaku para pelajar menjadi lupa waktu dan sulit berhenti menggunakan smartphone.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Sumatera Utaraen_US
dc.subjectUse of Smartphones,en_US
dc.subjectSOR theory,en_US
dc.subjectBehavior,en_US
dc.subjectTeensen_US
dc.titleKomunikasi Bermedia dan Perilaku Pelajar (Studi Korelasional tentang Penggunaan Smartphone terhadap Perilaku Pelajar SMA Negeri I Medan)en_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nimNIM117045027
dc.description.pages147 Halamanen_US
dc.description.typeTesis Magisteren_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record