Show simple item record

dc.contributor.advisorZahreni, Siti
dc.contributor.advisorNauly, Meutia
dc.contributor.authorAzni, Sri
dc.date.accessioned2021-08-27T16:00:29Z
dc.date.available2021-08-27T16:00:29Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/41495
dc.description.abstractOrganizational commitment is a situation where the individual are in favor of the organization and its objectives as well as the intention of maintaining membership in an organization. Characteristics of organizational commitment by Mowday, Porter and Steers (in Allen and Meyer, 1977), namely: 1. Accepting the values and goals of the organization, 2. Having the desire to do for the organization, 3. Having a strong desire to remain with the organization. SDIT X experienced teacher turnover every years, and there are the class teacher turnover intention and an indication of their lack of acceptance of the values and goals of the school. These are a part of the organization's commitment problems. This study aims to reveal the picture of the organization's level of commitment tendency of class teachers in SDIT X using qualitative research methods with case studies in 4 participants, and using NVivo10 program as a tool in data processing. The results showed that one participant showed a trend toward moderatelevel organizational commitment, while the three other participants showed a trend toward lower levels of organizational commitment. Additional results shows that the two participants who showed lower levels of organizational commitment, also shows the characteristics of the coninuance commitments components related to their desire to turn out of the organization. Another results is a suggest that the commitment of the profession as a teacher influence their organization's commitment to the school.en_US
dc.description.abstractKomitmen organisasi adalah keadaan dimana individu memihak pada organisasi dan tujuan-tujuannya serta berniat memelihara keanggotaannya dalam organisasi. Ciri komitmen organisasi menurut Mowday, Porter dan Steers (dalam Allen dan Meyer, 1977) yaitu : 1. Menerima nilai-nilai dan tujuan organisasi, 2. Mempunyai keinginan berbuat untuk organisasinya, 3. Mempunyai keinginan yang kuat untuk tetap bersama dengan organisasinya. SDIT X mengalami turnover guru setiap tahun serta pada guru kelasnya terdapat indikasi intensi turnover dan kurangnya penerimaan mereka terhadap nilai dan tujuan sekolah. Permasalahan tersebut merupakan bagian dari permasalahan komitmen organisasi. Penelitian ini bertujuan untuk mengungkap gambaran kecenderungan tingkatan komitmen organisasi pada guru kelas SDIT X menggunakan metode penelitian kualitatif dengan teknik studi kasus pada 4 orang partisipan, serta menggunakan program NVivo10 sebagai alat bantu dalam pengolahan data. Hasil penelitian memperlihatkan bahwa satu partisipan menunjukkan kecenderungan komitmen organisasi tingkat menengah, sedangkan tiga partisipan lainnya menunjukkan kecenderungan komitmen organisasi tingkat rendah. Hasil penelitian tambahan memperlihatkan bahwa dua partisipan yang menunjukkan komitmen organisasi tingkat rendah, juga menunjukkan ciri dari komponen komitmen kontinuen terkait dengan keinginan mereka untuk keluar dari organisasi. Ada pula bukti yang menunjukkan bahwa komitmen profesi sebagai guru ikut mempengaruhi komitmen organisasi mereka terhadap sekolah.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Sumatera Utaraen_US
dc.subjectkomitmen organisasien_US
dc.subjectguruen_US
dc.subjectkualitatifen_US
dc.subjectciri komitmen organisasien_US
dc.titleKomitmen Organisasi pada Guru Kelas Sdit Xen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nimNIM117029008
dc.description.pages138 Halamanen_US
dc.description.typeTesis Magisteren_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record