Show simple item record

dc.contributor.advisorAfifuddin, Sya’ad
dc.contributor.advisorRujiman
dc.contributor.authorHarumy, T. Henny Febriana
dc.date.accessioned2021-08-29T19:08:57Z
dc.date.available2021-08-29T19:08:57Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/41516
dc.description.abstractThis thesis examines the influence of social capital for SMEs and value-added products using the approaches Welfare Structural Equation Model (SEM) pliers consist of factor analysis (factor analysis), path analysis (path analysis) and regression (Regression). This study extend the concept of the framework include Full structural models because there are latent variables and intervening variables. Variable data processing using a program that is 18 amos multivariate analysis with many variables.The data used is the Primary with a total sample of 130 SMEs with research location was done in 23 districts in Langkat. Object of this study is the perpetrator of SMEs that produce value added products such as Tofu and Tempe, Nata de coco, Dodoo and others - others. This study is a causal relationship (Causal Effect), where a study of the facts to demonstrate empirically the effect of social capital, the Value Added Products SMEs as well as intervening, then the influence of Value Added Products as varaibel both endogenous and prove that social capital Value Added Product affect SMEs and Welfare influence either directly or indirectly in Langkat.Research shows that social capital affects the value of SMEs with value-added product loading factor is 61% (0615) 0:05 α Value Added significant positive effect on the welfare of the community with the value of 1,129 social capital affects the welfare of the community with the value of loading factor is 45% (0452 ) and Social Capital affect the well-being of society through value-added products to the value of SMEs (0158) effect is the highest value on the welfare of societyen_US
dc.description.abstractTesis ini mengkaji mengenai Pengaruh Modal sosial terhadap Nilai tambah Produk UMKM dan Kesejahteraan Masyarakat dengan menggunakan pendekatan Model Persamaan Struktural (SEM) tang terdiri dari analisis Faktor (factor analysis), analisis jalur (Path analysis) dan Regresi (Regression). Penelitian ini dilihat dari kerangka konsepnya termasuk Full model structural karena terdapat variabel laten dan variabel intervening. Pengolahan data variabel menggunakan Program amos 18 yang merupakan analisis multivariate dengan banyak variabel. Data yang digunakan adalah data Primer dengan jumlah sampel sebanyak 130 UMKM dengan Lokasi penelitian di lakukan di 23 kecamatan di Kabupaten Langkat. Objek penelitian ini adalah Pelaku UMKM yang memproduksi produk yang bernilai tambah seperti Tahu dan Tempe, Nata de coco, Dodol dan lain-lain. Penelitian ini merupakan hubungan kausal (Causal Effect), dimana penelitian yang dilakukan terhadap fakta-fakta untuk membuktikan secara empiris pengaruh Modal sosial, terhadap Nilai Tambah Produk UMKM sekaligus sebagai intervening, kemudian pengaruh Nilai Tambah Produk sebagai varaibel endogen yang kedua serta membuktikan bahwasanya Modal sosial mempengaruhi Nilai Tambah Produk UMKM serta mempengaruhi Kesejahteraan Masyarakat baik secara langsung maupun tidak langsung di Kabupaten Langkat. Hasil Penelitian menunjukan bahwa modal sosial berpengaruh terhadap nilai tambah produk UMKM dengan nilai loading factor adalah 61% (0.615 ) α 0.05 Nilai Tambah berpengaruh positif signifikan terhadap kesejahteraan masyarakat dengan nilai 1.129 modal sosial berpengaruh terhadap kesejahteraan masyarakat dengan nilai loading factor adalah 45 % (0.452) dan Modal Sosial berpengaruh terhadap kesejahteraan masyarakat melalui nilai tambah produk UMKM dengan nilai (0.158) Pengaruh yang paling tinggi adalah nilai tambah terhadap kesejahteraan masyarakat.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Sumatera Utaraen_US
dc.subjectModal Sosialen_US
dc.subjectNilai Tambah Produken_US
dc.subjectKesejahteraan Masyarakaten_US
dc.titleAnalisis Pengaruh Modal Sosial terhadap Peningkatan Nilai Tambah Produk UMKM dan Kesejahteraan Masyarakat di Kabupaten Langkaten_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nimNIM117018022
dc.description.pages224 Halamanen_US
dc.description.typeTesis Magisteren_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record