Show simple item record

dc.contributor.advisorNababan, Erna Budhiarti
dc.contributor.advisorAmalia
dc.contributor.authorSakila, Zahara Putri
dc.date.accessioned2018-07-12T04:28:53Z
dc.date.available2018-07-12T04:28:53Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/4279
dc.description.abstractOnline transactions have become a part of life and loved by many people in different parts of the world. There are so many kind of product offered by any company and makes people interested to buy them. One of those kind is the smartphone accessories. So many reviews about smartphone accessories. As a result, prospective buyer will get confused to choose the appropriate one. In addition, the irregularities of buyer comments is not helpful for the company who launched the product to find out which features are superior, and which features still have weaknesses. Therefore, an approach which is able to analyzing buyer’s sentiment and determine the orientation of each feature in a product is so necessary. In this research, the method to analyzing buyer’s sentiment is POS Tagging and using a library called Word Orientation Lexicon. The output of this research is a product tables and diagram which are containing feature information along with its orientation. By using this method, the accuracy is 93,07%. This approach is hopefully to be very helpful to the company in developing their products.en_US
dc.description.abstractTransaksi online sudah menjadi bagian hidup dan digemari oleh banyak orang diberbagai belahan dunia. Ada berbagai macam produk yang ditawarkan dan membuat banyak orang tertarik untuk membelinya. Salah satunya yaitu aksesoris untuk telepon seluler. Review tentang suatu produk aksesoris sangatlah banyak. Hal ini membuat calon pembeli bingung dalam memilih aksesoris yang tepat. Selain itu, dengan ketidakteraturan pembeli dalam berkomentar membuat pihak perusahaan yang mengeluarkan produk tersebut tidak dapat melihat dengan jelas fitur mana yang lebih unggul, serta fitur mana yang masih memiliki kelemahan. Oleh sebab itu, diperlukan sebuah pendekatan yang dapat menganalisis sentimen setiap pembeli dan menentukan orientasi setiap fitur dalam suatu produk. Pada penelitian ini, metode yang digunakan yaitu menggunakan POS Tagging dan berbasis library Word Orientation Lexicon. Hasil dari penelitian ini berupa sebuah tabel produk berisi informasi fitur berserta orientasinya. Dengan menggunakan metode ini, akurasi yang didapat ialah 93,07%. Pendekatan ini diharapkan akan sangat membantu pihak perusahaan dalam mengembangkan produk mereka.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.subjectSentiment Analysisen_US
dc.subjectPOS Taggingen_US
dc.subjectOpinion Lexiconen_US
dc.subjectWord Orientation Lexiconen_US
dc.subjectAmazon Sentiment Analysisen_US
dc.titleAnalisis Sentimen (Opinion Mining) Smartphone Accessories Menggunakan Word Orientation Lexiconen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nimNIM121402019en_US
dc.identifier.submitterNurhusnah Siregar
dc.description.typeSkripsi Sarjanaen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record