• Login
    View Item 
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Economics and Business
    • Department of Management
    • Master Theses
    • View Item
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Economics and Business
    • Department of Management
    • Master Theses
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Pengaruh Strategi Green Marketing terhadap Keputusan Membeli Pensil Tulis dan Pensil Warna Faber Castell pada Masyarakat Medan

    View/Open
    Fulltext (1.338Mb)
    Date
    2013
    Author
    Hidayat, Toni
    Advisor(s)
    Ginting, Paham
    Rini, Endang Sulistya
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    The increase in global warming has caused green marketing to become the main issue in the business world. Green marketing has become the need for producers and consumers to create healthful environment. Green marketing is as type of marketing, where a company sells friendly-environmental products. In the concept of green marketing, a company has performed green marketing since the beginning of the processing of the product for the sake of its survival. The formula of the problem in the research was whether green product, price, distribution, and promotion influenced consumers’ decision to buy pencils and color pencils, ’Faber Castell’, in Medan. The objective of the research was to find out and to analyze the influence of green product, price, distribution, and promotion on buying decision. The theory used in the research was the Marketing Management theory about green product, price, distribution, promotion, and buying decision. The type of the research was descriptive quantitative. The population was consumers who had consumed the stationery product, ‘Faber Castell’. The samples were 100 consumers who had used Faber Castell product, using convenience sampling technique. The data were gathered by conducting interviews, using questionnaires, and conducting documentation study. The hypothesis was tested by using multiple regression analysis. The result of the research showed that green product, price, distribution, and promotion had positive and significance influence on guying decision. The coefficient determination value (R2) showed that green product, price, distribution, and promotion could explain 95.7% of the variable of buying decision, while the rest (4.3%) was explained by other independent variables excluded from the research.
     
    Meningkatnya pemanasan global membuat pemasaran hijau menjadi isu utama dalam dunia bisnis saat ini. Pemasaran hijau telah menjadi kebutuhan bagi para produsen dan konsumen untuk terciptanya lingkungan yang sehat. Pemasaran hijau adalah jenis pemasaran di mana sebuah perusahaan menjual produk yang ramah lingkungan. Dalam konsep green marketing, perusahaan telah melakukan pemasaran hijau sejak awal proses produksi yang mengubah bahan mentah menjadi produk jadi ramah lingkungan, yang disebut green product. Sebuah perusahaan dapat melaksanakan strategi pemasaran hijau yang cocok untuk kelangsungan hidup perusahaan tersebut. Perumusan masalah dalam penelitian ini adalah apakah produk hijau, harga, distribusi dan promosi berpengaruh terhadap keputusan membeli pensil tulis dan pensil warna Faber Castell pada masyarakat Medan. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui dan menganalisis pengaruh produk hijau, harga, distribusi dan promosi terhadap keputusan membeli. Teori yang digunakan adalah Manajemen Pemasaran mengenai produk hijau, harga, distribusi, promosi dan keputusan membeli. Jenis penelitian adalah penelitian deskriptif kuantitatif. Populasi penelitian adalah orang yang telah mengkonsumsi produk alat tulis Faber Castell. Penentuan sampel menggunakan teknik convenience sampling. Banyaknya sampel dalam penelitian ini adalah 100 orang yang sudah menggunakan produk Faber Castell. Data penelitian dikumpulkan melalui wawancara, daftar pertanyaan dan studi dokumentasi. Pengujian hipotesis menggunakan analisis regresi berganda. Hasil penelitian menunjukan bahwa produk hijau, harga, distribusi dan promosi berpengaruh positif dan signifikan terhadap keputusan membeli. Nilai koefisien determinasi (R2) menunjukan bahwa variabel produk hijau, harga,distribusi dan promosi yang diteliti mampu menjelaskan 95,7% terhadap variabel keputusan membeli sedangkan sisanya 4,3% dijelaskan oleh variabel independen lainnya yang tidak termasuk dalam penelitian ini

    URI
    http://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/43418
    Collections
    • Master Theses [1233]

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of USU-IRCommunities & CollectionsBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit Date

    My Account

    LoginRegister

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV