Show simple item record

dc.contributor.advisorHafi, Bisru
dc.contributor.authorPebriani, Dilla
dc.date.accessioned2021-10-28T07:36:08Z
dc.date.available2021-10-28T07:36:08Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/44866
dc.description.abstractThis research is entitled "Self-Image and Social Media (Theory of Dramaturgy About Student Actions in Using Instagram)". The subjects of this study were students of the Faculty of Social and Political Sciences, University of North Sumatra. The purpose of this study was to determine how students form self-images on Instagram and to find out what factors motivate students to form self-images on Instagram. The method used in this research is descriptive research with a qualitative approach. While the source of the data obtained in this study is to use observation techniques followed by interview and documentation techniques. The results show that students of the Faculty of Social and Political Sciences who actively use social media Instagram mostly use Instagram as a place to build self-image by uploading photos or videos to get the attention of other users. Therefore, users become like competing to share moments or whatever they have in the form of photos and videos. This is one of the factors driving the formation of self-image on Instagram social media.en_US
dc.description.abstractPenelitian ini berjudul “Citra Diri Dan Media Sosial (Kajian Teori Dramaturgi Tentang Tindakan Mahasiswa Dalam Menggunakan Instagram)”. Subjek penelitian ini adalah Mahasiswa Fakultas Ilmu Sosial dan Politik Universitas Sumatera Utara. Tujuan penelitian ini untuk mengetahui cara mahasiswa membentuk citra diri di instagram dan untuk mengetahui faktor apa saja yang menjadi pendorong mahasiswa dalam membentuk citra diri di instagram. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah penelitian deksriptif dengan pendekatan kualitatif. Sumber data yang didapatkan dalam penelitian ini adalah menggunakan teknik Observasi lalu dilanjutkan dengan teknik wawancara dan dokumentasi. Hasilnya menunjukkan mahasiswa Fakultas Ilmu Sosial dan Ilmu Politik yang aktif menggunakan media sosial instagram sebagian besar menjadikan instagram sebagai wadah untuk membangun citra diri dengan mengunggah foto ataupun video untuk mendapat perhatian dari pengguna lain. Oleh karena itu, pengguna menjadi seperti bersaing untuk berbagi momen atau apapun yang mereka miliki dalam bentuk foto dan video. Hal tersebut menjadi salah satu faktor pendorong pembentukan citra diri di media sosial instagram.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Sumatera Utaraen_US
dc.subjectSelf-Imageen_US
dc.subjectInstagram Social Mediaen_US
dc.subjectDramaturgyen_US
dc.subjectCitra Dirien_US
dc.subjectMedia Sosial Instagramen_US
dc.subjectDramaturgien_US
dc.titleCitra Diri dan Media Sosial Kajian Teori Dramaturgi Tentang Tindakan Mahasiswa dalam Menggunakan Instagram (Studi Kasus pada Mahasiswa FISIP USU)en_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nimNIM160901014
dc.description.pages139 Halamanen_US
dc.description.typeSkripsi Sarjanaen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record