Show simple item record

dc.contributor.advisorZein, T. Thyrhaya
dc.contributor.advisorPutri, Dian Marisha
dc.contributor.authorSarah, Grace Widya
dc.date.accessioned2021-11-05T04:33:54Z
dc.date.available2021-11-05T04:33:54Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/45258
dc.description.abstractThis thesis entitled “A Multimodal Analysis of Sukin Skincare Products in Social Media Advertisement” discusses about visual elements in Sukin skincare products. This thesis aims to describe the analysis of visual mode of multimodality in Sukin skincare products in social media advertisement. The theory supporting this thesis is Visual Grammar proposed by Kress Van and Leeuwen (1996). This thesis applied descriptive qualitative method. The data source in this thesis were 10 Sukin skincare products advertisements taken from Sukin Skincare official Instagram. The data of this study is all visual elements found in 10 advertisements of Sukin Skincare products. The step passes in this analysis are collecting the advertisements, identifying and categorizing the visual elements, and concluding the analysis. The result of this thesis shows that there are 5 of demand images, 15 of offer images, 12 of far social distance, 7 of close personal distance, 1 of close social distance, 8 of high modality, 2 of low modality, 20 of frontal angle, and 20 of eye level. The result indicates that Sukin company truly pays attention to each visual element in their advertisements by thoroughly choosing the angle of the image, the color, the packaging, the background details in the advertisement, that depicts not only the value and mission of the company, but also the quality of the product.en_US
dc.description.abstractTesis ini berjudul “A Multimodal Analysis of Sukin Skincare Products in Social Media Advertisement” ini membahas tentang elemen visual pada produk Sukin skincare. Skripsi ini bertujuan untuk mendeskripsikan analisis mode visual multimodality pada produk skincare Sukin dalam iklan media sosial. Teori yang mendukung tesis ini adalah Visual Grammar yang dikemukakan oleh Kress Van dan Leeuwen (1996). Skripsi ini menggunakan metode deskriptif kualitatif. Sumber data dalam tugas akhir ini adalah 10 iklan produk Sukin skincare yang diambil dari official Instagram Sukin Skincare. Data penelitian ini adalah seluruh elemen visual yang terdapat pada 10 iklan produk Sukin Skincare. Tahapan yang dilalui dalam analisis ini adalah mengumpulkan iklan, mengidentifikasi dan mengkategorikan elemen visual, dan menyimpulkan analisis. Hasil tesis ini menunjukkan bahwa terdapat 5 citra permintaan, 15 citra penawaran, 12 citra jarak sosial jauh, 7 citra jarak pribadi dekat, 1 citra jarak sosial dekat, 8 modalitas tinggi, 2 modalitas rendah, 20 citra frontal. sudut, dan 20 ketinggian mata. Hasil penelitian menunjukkan bahwa perusahaan Sukin benar-benar memperhatikan setiap elemen visual dalam iklan mereka dengan cermat memilih sudut gambar, warna, kemasan, detail latar belakang dalam iklan, yang tidak hanya menggambarkan nilai dan misi perusahaan, tetapi juga kualitas produk.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Sumatera Utaraen_US
dc.subjectMultimodalen_US
dc.subjectVisual Elementsen_US
dc.subjectVisual Modeen_US
dc.subjectAdvertisementsen_US
dc.titleA Multimodal Analysis of Sukin Skincare Products in Social Media Advertisementen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nimNIM160705073
dc.description.pages95 Halamanen_US
dc.description.typeSkripsi Sarjanaen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record