Show simple item record

dc.contributor.advisorKariono
dc.contributor.authorGinting, Echi Anesia
dc.date.accessioned2021-11-05T05:07:52Z
dc.date.available2021-11-05T05:07:52Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/45266
dc.description.abstractThe e-Filing service is a service that is most favored by the Directorate General of Taxes which functions as a means of submitting taxpayers' annual tax returns. Since the enactment of the PSBB due to the COVID-19 pandemic, all tax services have been transferred to the online system so that DGT continues to improve e-Filing services. So, the purpose of this study is to examine how "Analysis Of Reporting Personal Taxpayers Annual Returns Through E-Filing At Low Tax Office Of Medan Polonia". This research is based on a qualitative descriptive analysis with detailed data on income tax article 21 2016-2020, registered taxpayer data, targets and realization of the use of e-Filing for individual taxpayers in 2020. Based on 2016-2020 data, there was an increase in the number of individual taxpayers using e-Filing, namely in 2016 as many as 28,536, as many as 34,562 in 2017 with a percentage increase of 21.11%, as many as 42,998 in 2018 with a percentage increase of 24.4 %, in 2019 there was a decrease in the number of e-Filing users, namely 4.95% due to the covid-19 pandemic. However, in 2020 there was an increase of 41,406 with a percentage increase of 1.31%. From the results of the research above, it can be concluded that the Reporting Personal Taxpayers Annual Returns through E-Filing is very good because it is seen from the increase in the number of taxpayers who use the efiling system in the 2020 tax year.en_US
dc.description.abstractLayanan e-Filing merupakan sebuah layanan yang paling diunggulkan oleh Direktorat Jenderal Pajak yang berfungsi sebagai sarana penyampaian Surat Pemberitahuan tahunan wajib pajak. Sejak diberlakukannya PSBB akibat pandemi covid-19, seluruh layanan perpajakan dialihkan ke sistem online sehingga DJP terus meningkatkan layanan e-Filing. Maka, tujuan dari penelitian ini adalah meneliti bagaimana “Realisasi Pelaporan Surat Pemberitahuan (SPT) Tahunan Orang Pribadi Melalui E-Filing di Kantor Pelayanan Pajak Pratama Medan Polonia”. Penelitian ini berdasarkan analisis deskriptif kualitatif dengan perincian data mengenai penerimaan PPh pasal 21 tahun 2016-2020, data wajib pajak terdaftar, target dan realisasi penggunaan e-Filing wajib pajak orang pribadi pada tahun 2020. Berdasarkan data tahun 2016-2020, terjadi peningkatan jumlah wajib pajak orang pribadi yang menggunakan e-Filing yaitu pada tahun 2016 sebanyak 28.536, sebanyak 34.562 di tahun 2017 dengan persentase kenaikan 21,11%, sebanyak 42.998 di tahun 2018 dengan persentase kenaikan 24,4%, tahun 2019 terjadi penurunan angka pengguna e-Filing yaitu 4,95% diakibatkan oleh pandemi covid-19. Namun, di tahun 2020 terjadi peningkatan sebanyak 41.406 dengan persentase kenaikan 1,31%. Dari hasil penelitian diatas, dapat ditarik kesimpulan, bahwa realisasi pelaporan Surat Pemberitahuan (SPT) tahunan orang pribadi melalui e-filing sudah sangat baik karena dilihat berdasarkan kenaikan jumlah wajib pajak yang menggunakan sistem e-Filing pada tahun pajak 2020.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Sumatera Utaraen_US
dc.subjectE-Filingen_US
dc.subjectPersonal Taxpayers Annual Returnsen_US
dc.subjectAnalysisen_US
dc.subjectSPT Tahunan Orang Pribadien_US
dc.subjectAnalisisen_US
dc.titleAnalisis Realisasi Pelaporan Surat Pemberitahuan (SPT) Tahunan Orang Pribadi Melalui E-Filing di Kantor Pelayanan Pajak Pratama Medan Poloniaen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nimNIM182600031
dc.description.pages77 Halamanen_US
dc.description.typeKertas Karya Diplomaen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record