• Login
    View Item 
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Social Sciences and Political Science
    • Department of Business Administration
    • Undergraduate Theses
    • View Item
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Social Sciences and Political Science
    • Department of Business Administration
    • Undergraduate Theses
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Analisis Strategi Pemasaran pada PT.SGMW (Wuling) Melalui Peningkatan Layanan Purnajual dan Penambahan Jaringan Pasca Pandemi Covid-19 (Studi pada Wuling di kota Medan)

    View/Open
    Fulltext (4.014Mb)
    Date
    2021
    Author
    Pratiwi, Ananda Dian
    Advisor(s)
    Harahap, Kartini
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    The implementation of the right marketing strategy is one that every company must pay attention to is not effective and efficient in creating effective activities during the Covid-19 pandemic. Seeing the current conditions with the decline in demand and sales, companies must be able to see the opportunities that exist to maintain their efforts through the implementation of marketing strategies by taking a different approach than before. Seeing a significant impact, making automotive companies more aggressive in carrying out appropriate marketing strategies, one of which is PT. SGMW (Wuling), so it can be seen the increasingly fierce competition that must be faced by companies engaged in this field. The purpose of this research is to find out how Wuling's marketing strategy is through improving after-sales services and adding networks in an effort to maintain sales in the midst of the Covid-19 pandemic. This research is a qualitative research type. The technique of collecting data is through literature study by searching for data and information through books, journals, and papers and conducting field studies through observation, interviews, and documentation. Data analysis was carried out using SOAR data analysis techniques. The results of SOAR analysis show that this company has a lot of positive potential that becomes the company's strength and business opportunities that come from internal and external aspects. The results of this study are expected to be used as input and reference for companies to determine marketing strategies for the next period.
     
    Penerapan strategi pemasaran yang tepat adalah salah satu yang harus di perhatikan setiap perusahaan tidak terkecuali perusahaan otomotif dalam menciptakan kegiatan yang efektif dan efisien dimasa pandemi Covid-19. Melihat kondisi pada saat ini dengan adanya penurunan pada permintaan dan penjualan, perusahaan harus mampu melihat peluang yang ada untuk tetap dapat mempertahankan usahanya melalui penerapan strategi pemasaran dengan cara melakukan pendekatan yang berbeda dari sebelumnya. Melihat adanya dampak yang cukup signifikan, membuat perusahaanperusahaan otomotif semakin gencar dalam melakukan strategi pemasaran yang tepat, salah satunya adalah PT. SGMW (Wuling), sehingga dapat dilihat semakin kerasnya persaingan yang harus dihadapi oleh perusahaan yang bergerak dalam bidang ini. Tujuan dilakukannya penelitian ini ialah untuk mengetahui bagaimana strategi pemasaran yang dilakukan Wuling melalui peningkatan layanan purnajual dan penambahan jaringan dalam upaya mempertahankan penjualan di tengah pandemi Covid-19. Penelitian yang dilakukan adalah jenis penelitian kualitatif. Teknik pengumpulan data melalui studi kepustakaan dengan cara mencari data dan informasi melalui buku, jurnal, dan karya tulis serta melakukan studi lapangan melalui observasi, wawancara, dan dokumentasi. Analisis data dilakukan dengan menggunakan teknik analisis data SOAR. Hasil analisis SOAR menunjukan bahwa perusahaan ini memiliki banyak potensi positif yang menjadi kekuatan perusahaan serta peluang usaha yang berasal dari segi internal serta eksternal. Hasil penelitian ini diharapkan dapat dijadikan sebagai masukan dan acuan bagi perusahaan untuk menetapkan strategi pemasaran pada periode berikutnya.

    URI
    https://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/45434
    Collections
    • Undergraduate Theses [1387]

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara (RI-USU)
    Universitas Sumatera Utara | Perpustakaan | Resource Guide | Katalog Perpustakaan
    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of USU-IRCommunities & CollectionsBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit Date

    My Account

    LoginRegister

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara (RI-USU)
    Universitas Sumatera Utara | Perpustakaan | Resource Guide | Katalog Perpustakaan
    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV