Show simple item record

dc.contributor.advisorRizabuana
dc.contributor.authorAdinda, Nabila
dc.date.accessioned2021-12-03T06:51:48Z
dc.date.available2021-12-03T06:51:48Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/45960
dc.description.abstractNowadays, social media has become a necessity in everyday life. Even today, social media is transformed into business opportunities and online marketing. As Instagram exploit it by creating bussines features – especially fashion, for consumers to buy or browse existing products easier. Not only that, even to attract attention, online shops utilize celebgrams as endorsers to convince consumers. Female students as active users of instagram are attracted to celebgrams, because they feel it fulfills the need for lifestyle references – related to fashion. This influence increases the pattern of fashion consumption in female students. Increased consumption of female students can be seen through 4 aspects of consumptive behavior, namely, fulfillment of desires, out of reach goods, unproductive goods, and status. This research was conducted to examine a positive and significant correlation between the behavior of consumptive female students in Medan city and the influence of celebrity endorsements. Using the theory initiated by Shimp, namely the TEARS model, the author tries to find and analyze the correlation between the behavior of consumptive female students and the influence of celebrity endorsements. The research analysis uses the Sperman correlation between the consumptive behavior variable and the celebrity endorsement variable which resulted in a unidirectional correlation between the consumptive behavior of female students in Medan city and the celebrity endorsement but with a low correlation values. Trust, expertise, physical attractiveness, valued quality and similarity, in the TEARS model have a correlation with several indicators of consumptive behavior. So, the TEARS endorsement model can indeed increase student consumption (consumptive behavior) in Medan City.en_US
dc.description.abstractDewasa ini, media sosial sudah menjadi kebutuhan dalam kehidupan seharihari. Bahkan saat ini, media sosial bertransformasi menjadi peluang bisnis dan media pemasaran secara online. Sebagaimana instagram memanfaatkannya dengan menciptakan fitur lahan bisnis, khususnya fashion agar memudahkan konsumen membeli atau sekadar melihat produk yang ada. Tidak hanya itu, bahkan untuk menarik perhatian, para toko online memanfaatkan selebgram sebagai endorser untuk meyakinkan konsumen. Mahasiswi sebagai pengguna aktif media sosial instagram tertarik dengan selebgram karena merasa mereka dapat memenuhi kebutuhan akan referensi gaya hidup terkait fashion. Pengaruh ini meningkatkan pola konsumsi fashion pada mahasiswi. Meningkatnya konsumsi pada mahasiswi dapat dilihat melalui 4 aspek perilaku konsumtif yaitu, pemenuhan keinginan, barang di luar jangkauan, barang tidak produktif, dan status. Adapun penelitian ini dilakukan untuk mengkaji adakah hubungan yang positif dan signifikan antara perilaku mahasiswi konsumtif di Kota Medan dengan pengaruh endorsement selebgram. Menggunakan teori yang digagas oleh Shimp yaitu model TEARS penulis mencoba untuk mencari dan menganalisis terkait perilaku mahasiswi konsumtif hubungannya dengan pengaruh endorsement selebgram. Analisis penelitian menggunakan Sperman correlation antara variabel perilaku konsumtif dengan variabel endorsement selebgram, dimana hasilnya membuktikan bahwa terdapat hubungan yang searah antara perilaku konsumtif mahasiswi Kota Medan dengan endorsement selebgram, namun dengan nilai korelasi rendah. Kepercayaan, keahlian, daya tarik fisik, kualitas dihargai dan kesamaan dalam model TEARS seluruhnya memiliki hubungan dengan beberapa indikator perilaku konsumtif sehingga model TEARS endorsement selebgram memang dapat meningkatkan konsumsi mahasiswi (perilaku konsumtif) di Kota Medan.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Sumatera Utaraen_US
dc.subjectConsumptive Behavioren_US
dc.subjectCelebrity Endorsementen_US
dc.subjectFemale Studenten_US
dc.subjectTEARSen_US
dc.subjectPerilaku Konsumtifen_US
dc.subjectEndorsement Selebgramen_US
dc.subjectMahasiswien_US
dc.titlePerilaku Mahasiswi Konsumtif di Kota Medan: Hubungannya dengan Pengaruh Endorsement Selebgram Menggunakan Model Tearsen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nimNIM170901028
dc.description.pages151 Halamanen_US
dc.description.typeSkripsi Sarjanaen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record