• Login
    View Item 
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Social Sciences and Political Science
    • Department of Business Administration
    • Undergraduate Theses
    • View Item
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Social Sciences and Political Science
    • Department of Business Administration
    • Undergraduate Theses
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Strategi Pemasaran Toko Meidy Fashion dalam Mempertahankan Bisnis pada Masa Pandemi Covid-19

    View/Open
    Fulltext (2.318Mb)
    Date
    2021
    Author
    Monik
    Advisor(s)
    Siregar, Onan Marakali
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    The marketing strategy is a comprehensive, integrated andplan unified in the field of marketing, which provides guidance on the activities to be carried out to achieve the marketing objectives of a company. Which, if the strategy is applied correctly, the profit will increase to the maximum. Based on economic data, during the Covid-19 pandemic, the community's economy experienced a decline, therefore as a businessman, he must set a marketing strategy in order to compete with other businessmen. The Purpose of this research is to analyze how is the Meidy Fashion Store marketing strategy is in maintaining business during the Covid-19 pandemic. In addition, this study also aims to analyze the supporting and inhibiting factors for the Meidy Fashion Store marketing strategy in maintaining business during the Covid-19 pandemic. The form of this research is descriptive research with a qualitative approach and is supported by quantitative data collection. This study intends to describe events or facts contained in the object of research by conducting interviews compared with supporting data obtained by distributing interviews with closed questions to informants. The results of the research conducted show that the marketing strategy carried out by the Meidy Fashion Store is through a product strategy, namely making product innovations by selling clothes that are needed today. The pricing strategy is to give discounts. The place strategy is switching to sales online and promotion strategies by utilizing social media. The inhibiting factors for Meidy Fashion's marketing strategy are the presence of competitors who sell the same product but at a price far below this store's product, the scarcity and increase in the price of raw materials from producers, market closing policies, and the information provided is not conveyed properly to customers. The supporting factors for Meidy Fashion's marketing strategy are by always maintaining the characteristics and quality of the products sold to customers, providing promos in the form of discounts, and evaluating published advertisements so that information is conveyed properly to customers.
     
    Strategi pemasaran merupakan rencana yang menyeluruh, terpadu dan menyatu di bidang pemasaran, yang memberikan panduan tentang kegiatan yang akan dijalankan untuk dapat tercapainya tujuan pemasaran suatu perusahaan. Yang mana jika strategi yang diterapkan tepat, maka keuntungan mengalami peningkatan yang maksimal. Berdasarkan data perekonomian, pada masa pandemi Covid-19 perekonomian masyarakat mengalami penurunan, maka dari itu sebagai pebisnis harus mengatur strategi pemasaran agar dapat bersaing dengan pebisnis lainnya. Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis bagaimana strategi pemasaran Toko Meidy Fashion dalam mempertahankan bisnis pada masa pandemi Covid-19. Selain itu penelitian ini juga bertujuan untuk menganalisis faktor pendukung dan penghambat strategi pemasaran Toko Meidy Fashion dalam mempertahankan bisnis pada masa pandemi Covid-19. Bentuk penelitian ini ialah penelitian deskriptif dengan pendekatan kualitatif dan didukung dengan pengambilan data kuantitatif. Penelitian ini bermaksud menggambarkan kejadian atau fakta yang terdapat pada objek penelitian dengan cara melakukan wawancara yang dibandingkan dengan data pendukung yang didapatkan dengan cara penyebaran wawancara dengan pertanyaan tertutup kepada informan. Hasil penelitian yang dilakukan menunjukan bahwa strategi pemasaran yang dilakukan Toko Meidy Fashion adalah dengan melalui strategi produk yaitu melakukan inovasi produk dengan menjual pakaian yang dibutuhkan saat ini. Strategi harga yaitu dengan memberikan potongan harga. Strategi tempat yaitu beralih ke penjualan online dan strategi promosi dengan memanfaatkan media sosial. Faktor penghambat strategi pemasaran Meidy Fashion yaitu adanya pesaing yang menjual produk yang sama namun dengan harga yang jauh dibawah produk toko ini, kelangkaan dan kenaikan harga bahan baku dari produsen, kebijakan penutupan pasar, dan informasi yang diberikan tidak tersampaikan dengan baik kepada pelanggan. Faktor pendukung strategi pemasaran Meidy Fashion yaitu dengan selalu menjaga ciri khas serta kualitas produk yang dijual kepada pelanggan, memberikan promo berupa potongan harga, dan melakukan evaluasi pada iklan yang diterbitkan sehingga informasi tersampaikan dengan baik ke pelanggan.

    URI
    https://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/46776
    Collections
    • Undergraduate Theses [1432]

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of USU-IRCommunities & CollectionsBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit Date

    My Account

    LoginRegister

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV