Show simple item record

dc.contributor.advisorEyanoer, Putri Chairani
dc.contributor.authorAhmad Helmi Bin Abu Bakar
dc.date.accessioned2018-07-24T02:48:01Z
dc.date.available2018-07-24T02:48:01Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/4686
dc.description.abstractBackground: Currently, the ability of adaptation is very important especially for foreign students so that they can be competent and equip as international candidates, establishing multicultural relationships with domestic students or acquiring the vital skills needed for a country's economy in the era of globalization and knowledge-based economy. They must be able to make changes and adaption to themselves consistent with the environment in which they are studying. Objective: To know the correlation between the ability of adaptation of foreign students with the environment, family, culture, language and perceptions of the lectures. Methods: Analytical research with cross-sectional design. Malaysian students will be assessed by the ability to adapt to the environment, family, culture, language, perceptions of the lectures and perceptions of the culture by filling out the questionnaire. Result: From the total 96 respondents with an average age of 21,06± 1,32 this study find a significant relationship of adaptation of Malaysian students with psychology and language. However, there is no significant association with environment, family, perception of lectures and perception of culture. Conclusion: This study found two variables that indicate a significant relationshipen_US
dc.description.abstractLatar Belakang: Kemampuan adaptasi sangat penting terutama pada mahasiswa asing agar mereka mampu menjadi kompeten serta memperlengkapi diri sebagai calon karyawan bertaraf internasional, membangun relasi multikultural dengan mahasiswa domestik ataupun mendapatkan keterampilan yang sangat vital yang dibutuhkan bagi ekonomi suatu negara di era globalisasi dan ekonomi berbasis pengetahuan saat ini. Mereka harus bisa melakukan perubahan maupun penyesuaian terhadap diri mereka sesuai dengan lingkungan ditempat mereka belajar. Tujuan: Mengetahui hubungan kemampuan adaptasi mahasiswa asing dengan lingkungan, keluarga, budaya, bahasa serta persepsi terhadap perkuliahan. Metode: Penelitian analitik dengan desain cross-sectional. Mahasiswa malaysia akan dinilai kemampuan adaptasi dengan lingkungan, keluarga, budaya, bahasa, persepsi terhadap perkuliahan serta persepsi terhadap budaya dengan melakukan pengisian kuesioner. Hasil: Dari jumlah 96 responden dengan usia rata-rata 21,06 ± 1,32 studi ini menemukan hubungan yang signifikan antara adaptasi mahasiswa Malaysia dengan psikologis dan bahasa Namun, tidak ada hubungan yang signifikan dengan lingkungan tempat tinggal, keluarga, persepsi mahasiswa terhadap perkuliahan dan persepsi mahasiswa terhadap budaya. Kesimpulan : Penelitian ini menemukan dua variabel yang menunjukkan ada hubungan yang signifikan.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Sumatera Utaraen_US
dc.subjectAbility of Adaptationen_US
dc.subjectMalaysian Studenten_US
dc.subjectAdjustmenten_US
dc.titleHubungan Faktor-Faktor Penyesuaian Diri Terhadap Kemampuan Adaptasi Mahasiswa Malaysia di Fakultas Kedokteran dan Fakultas Kedokteran Gigi Universitas Sumatera Utaraen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nimNIM140100258en_US
dc.identifier.submitterZulhelmi
dc.description.typeSkripsi Sarjanaen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record