Analisis Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Perilaku Konsumen dalam Keputusan Pembelian Batik Motif Sumatera Utara
View/ Open
Date
2021Author
Paramitha, Ananda Febrina
Advisor(s)
Marpaung, Nicholas
Metadata
Show full item recordAbstract
This study aims to determine and obtain information about consumer behavior in purchasing decisions Batik Motif Medan This study uses a qualitative approach with the type of descriptive research that aims to provide a description of a particular symptom. Primary data collection techniques through observation, interviews and. Retrieval of secondary data through documentation and study of literature. And the data analysis process is done by data reduction, data presentation and drawing conclusions. The results of the analysis of factors that influence consumer behavior in purchasing decisions of batik motifs in Medan. Factors that influence consumer behavior in Ardhina Batik Motif Medan obtained from consumers who buy batik in Ardhina Batik Motif Medan are: cultural factors, reference group factors, age factors, occupational factors, economic factors, lifestyle factors, and motivational factors, perception factors, and trust or attitude factors. While those that do not influence consumers in deciding to purchase are: social class factors, family factors, social status factors, education factors, and personality or personality factors. As well as influencing the purchase decisions of batik motifs in Arhina batik are: introduction to problems, information search, alternative evaluations, purchasing decisions, and post-purchase behavior. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui dan mendapatkan informasi mengenai perilaku konsumen dalam keputusan pembelian Batik Motif Medan
Penelitian ini menggunakan pendekatan kualitatif dengan jenis penelitian deskriptif yang bertujuan memberikan gambaran suatu gejala tertentu. Teknik pengambilan data primer melalui observasi, wawancara dan . Pengambilan data sekunderv melalui dokumentasi dan studi kepustakaan. Dan proses analisa data dilakukan dengan reduksi data, penyajian data dan penarikan kesimpulan.
Hasil penelitian analisis faktor-faktor yang mempengaruhi perilaku konsumen dalam keputusan pembelian batik motif medan. Faktor-faktor yang mempengaruhi perilaku konsumen di Ardhina Batik Motif Medan yang didapatkan dari konsumen yang membeli batik di Ardhina Batik Motif Medan adalah: faktor budaya, faktor kelompok referensi, faktor usia, faktor pekerjaan, faktor ekonomi, faktor gaya hidup, dan faktor motivasi, faktor persepsi, dan faktor kepercayaan atau sikap. Sedangkan yang tidak mempengaruhi konsumen dalam memutuskan pembelian adalah: faktor kelas sosial, faktor keluarga, faktor status sosial, faktor pendidikan, dan faktor sifat atau kepribadian. Serta yang mempengaruhi keputusan pembelian batik motif medan di ardhina batik adalah: pengenalan masalah, pencarian informasi, evaluasi alternatif, keputusan pembelian, dan perilaku pascabeli.
Collections
- Undergraduate Theses [1432]