• Login
    View Item 
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Social Sciences and Political Science
    • Department of Business Administration
    • Undergraduate Theses
    • View Item
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Social Sciences and Political Science
    • Department of Business Administration
    • Undergraduate Theses
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Pengaruh Perceived Usefulness, Perceived Ease of use, dan Trust Terhadap Kepuasan Konsumen (Studi pada Maxim Medan)

    View/Open
    Fulltext (2.479Mb)
    Date
    2021
    Author
    Rasyid, Aiman
    Advisor(s)
    Sihombing, Marlon
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Transportation service is needed by the people on daily life. Along with the development of technology and internet users is rapidly increasing then people no longer need to spend time and effort to find public transportation, because Maxim offer online reservation through applications on smartphones that allows users to perform transactions. This study aims to determine the effect of perceived usefulness, perceived ease of use, and trust to consumer satisfaction Maxim Medan. This type of research is quantitative descriptive. The population in this study is the user of Maxim Medan. This study used a sample of 100 respondents and collecting data using questionnaires. The data analysis used is multiple linear regression analysis. These results indicate that the influence of independent variables (perceived usefulness, perceived ease of use, and trust) significantly positive on the dependent variable (customer satisfaction) of 57.8%, while the remaining 42.2% is influenced by other variables not discussed in this research.
     
    Jasa transportasi merupakan suatu sarana yang dibutuhkan oleh masyarakat pada kehidupan sehari-hari. Seiring perkembangan teknologi dan pengguna internet yang semakin pesat maka tidak perlu lagi menghabiskan waktu dan tenaga untuk mencari transportasi umum, karena Maxim kini menawarkan reservasi secara online melalui aplikasi pada smartphone sehingga memudahkan pengguna dalam melakukan transaksinya. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh persepsi kegunaan, persepsi kemudahan penggunaan, dan kepercayaan terhadap kepuasan konsumen Maxim Medan. ,. Jenis penelitian ini adalah deskriptif kuantitatif. Populasi dalam penelitian ini adalah masyarakat Medan yang pernah menggunakan Maxim. Penelitian ini menggunakan sampel sebanyak 100 responden dan pengumpulan data menggunakan metode kuesioner. Analisis data yang digunakan adalah analisis regresi linear berganda. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa pengaruh variabel bebas (perceived usefulness, perceived ease of use, dan trust) terhadap variabel terikat (kepuasan konsumen) sebesar 57.8%, sedangkan sisanya 42.2% dipengaruhi oleh variabel lainnya yang tidak dibahas dalam penelitian ini.

    URI
    https://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/47056
    Collections
    • Undergraduate Theses [1432]

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of USU-IRCommunities & CollectionsBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit Date

    My Account

    LoginRegister

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV