Show simple item record

dc.contributor.advisorHarahap, Kartini
dc.contributor.authorTarigan, Audri
dc.date.accessioned2022-01-26T02:26:16Z
dc.date.available2022-01-26T02:26:16Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/47058
dc.description.abstractThe development of the current economy is also followed by the development of modern shipping places in various big cities in Indonesia, as well as in the city of Medan. Companies that apply the concept of marketing need to pay attention to consumer behavior and what factores can influence their purchasing decisions in marketing efforts of a product. This study aims to determine and analyze the effect of price, product quality, location and lifestyle simultaneously on consumer purchasing decisions at Crystal Houseware Percut Seit Tuan District in 2019-2020. The research method used in this study is a quantitative method with an associative approach. Determination of the sample in this study using non-probability sampling technique and using 96 respondents as a sample. The primary data used in this study was obtained by distributing questionnaires made by the researcher and secondary data obtained through the study of literature. The data analysis method used is validity test, reliability test, classical assumption test, multiple linear regression analysis, and hypothesis testing. The results of this study indicate that the price variable has no positive and insignificant effect on consumer purchasing decisions at Crystal Houseware. Product Quality variable has a positive and significant effect on consumer purchasing decisions at Crystal Houseware. The location variable has no positive and insignificant effect on consumers' purchasing decisions at Crystal Houseware. Lifestyle variables have no positive and insignificant effect on consumers' purchasing decisions at Crystal Houseware. The variables of Price, Product Quality, Location and Lifestyle together have a positive and significant effect on consumers' purchasing decisions at Crystal Houseware. Based on the value of the coefficient of determination (R2) of 0.594, which means that 59.4% of the Purchase Decision variables can be explained by the four independent variables consisting of Price, Product Quality, Location and Lifestyle, while the remaining 40.6% of the Purchase Decision variables are influenced by variables others that were not investigated in this study.en_US
dc.description.abstractSemakin berkembangnya perekonomian saat ini diikuti juga berkembangnya tempat perbelanjaan modern di berbagai kota besar di Indonesia, begitu juga di kota Medan. Perusahaan yang menerapkan konsep pemasaran perlu mencermati perilaku konsumen dan faktor-faktor apa saja yang dapat mempengaruhi keputusan pembeliannya dalam usaha-usaha pemasaran sebuah produk yang dilakukan. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui dan menganalisis pengaruh harga, kualitas produk, lokasi dan gaya hidup secara bersamaan terhadap keputusan pembelian konsumen pada Crystal Houseware Kecamatan Percut Sei Tuan Tahun 2020-2021. Metode penelitian yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode kuantitatif dengan pendekatan asosiatif. Penentuan sampel pada penelitian ini menggunakan teknik non probability sampling dan menggunakan 96 responden sebagai sampel. Data primer yang digunakan dalam penelitian ini diperoleh dengan menyebarkan kuesioner yang dibuat oleh peneliti dan data sekunder diperoleh melalui studi literatur. Metode analisis data yang digunakan adalah uji validitas, uji reliabilitas, uji asumsi klasik, analisis regresi linier berganda, dan uji hipotesis. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa, variabel Harga tidak berpengaruh positif dan tidak signifikan terhadap Keputusan Pembelian konsumen di Crystal Houseware. Variabel Kualitas Produk berpengaruh positif dan signifikan terhadap Keputusan Pembelian konsumen di Crystal Houseware. Variabel Lokasi tidak berpengaruh positif dan tidak signifikan terhadap Keputusan Pembelian konsumen di Crystal Houseware.Variabel Gaya Hidup tidak berpengaruh positif dan tidak signifikan terhadap Keputusan Pembelian konsumen di Crystal Houseware. Variabel Harga, Kualitas Produk, Lokasi dan Gaya Hidup secara bersama-sama berpengaruh positif dan signifikan terhadap Keputusan Pembelian konsumen di Crystal Houseware. Berdasarkan nilai koefisien determinasi (R2) sebesar 0,594, yang berarti 59,4% variabel Keputusan Pembelian dapat dijelaskan oleh keempat variabel bebas yang terdiri dari Harga, Kualitas Produk, Lokasi dan Gayah Hidup, sedangkan sisanya 40,6% variabel Keputusan Pembelian dipengaruhi oleh variabel lain yang tidak diteliti dalam penelitian ini.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Sumatera Utaraen_US
dc.subjectConsumer behavioren_US
dc.subjectLifestyleen_US
dc.subjectPriceen_US
dc.subjectLocationen_US
dc.subjectPurchase Decisionen_US
dc.subjectProduct Qualityen_US
dc.subjectPerilaku Konsumenen_US
dc.subjectGaya Hidupen_US
dc.subjectHargaen_US
dc.subjectLokasien_US
dc.subjectKeputusan Pembelianen_US
dc.subjectKualitas Produken_US
dc.titleAnalisis Pengaruh Harga, Kualitas Produk, Lokasi dan Gaya Hidup Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen (Studi pada Toko Crystal Houseware Kecamatan Percut Sei Tuan)en_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nimNIM170907087
dc.description.pages154 Halamanen_US
dc.description.typeSkripsi Sarjanaen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record