• Login
    View Item 
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Social Sciences and Political Science
    • Department of Business Administration
    • Undergraduate Theses
    • View Item
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Social Sciences and Political Science
    • Department of Business Administration
    • Undergraduate Theses
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Analisis Strategi Promosi dalam Meningkatkan Jumlah Pelanggan di Rumah Terapi Syar’i Muslimah Cabang Sidomukti

    View/Open
    Fulltext (2.892Mb)
    Date
    2021
    Author
    Sartika
    Advisor(s)
    Mardhiyah, Ainun
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    As an important aspect of strategic management, promotion is a major factor in stimulating consumer interest and increasing customer loyalty, both in the product and service business units. Promotion holds an important key where consumers are able to see the specialties of the products / services we offer. Many companies / business organizations use the promotional mix but do not get the expected benefits because basically the promotion mix used by each type of business is not the same, this depends on the condition of the company / organization itself. This research was conducted at the Syar'i Kisaran therapy house. The purpose of this study is to determine how the promotion strategy in increasing the number of customers at the Syar'i Kisaran Therapy Home, Sidomukti branch. The use of this research is as a source of information in determining or planning the promotion strategy policies to be implemented. This study uses a qualitative descriptive method, where the researcher describes the promotional activities carried out by the company and their effect on the increase in the number of customers. Data obtained from literature study, observation, and interviews with related parties. Researcher got to do an in- depth interview with the owner, therapist, and the consumers of the Syar’i home therapy in Sidomukti The results of this study are that the Syar'i Therapy Home specifically for Muslimah uses a promotional strategy to increase the number of customers uisng the indicators of the plainning, implementation dan the control of communication through evaluation using promotional tool that is advertising, direct marketing, personal selling, sales promotion and word of mouth that triggers actual and potential customer visits.
     
    Sebagai aspek penting dalam manajemen strategi, promosi merupakan faktor utama dalam merangsang ketertarikan konsumen dan meningkatan loyalitas pelanggan, baik dalam unit usaha produk mauapun jasa. Promosi memegang kunci penting dimana konsumen mampu melihat keistimewaan produk/jasa yang kita tawarkan. Banyak perusahaan/organisasi bisnis yang menggunakan bauran promosi namun tidak mendapat keuntungan yang diharapkan karena pada dasarnya bauran promosi yang digunakan oleh setiap jenis bisnis tidak sama, hal ini tergantung dari kondisi perusahaan/organisasi itu sendiri. Penelitian ini dilakukan pada Rumah terapi Syar’i Kisaran. Tujuan dari penelitian ini adalah mengetahui bagaimana strategi promosi dalam meningkatkan jumlah pelanggan di Rumah Terapi Syar’i Muslimah cabang Sidomukti cabang Sidomukti. Kegunaan penelitian ini adalah sebagai salah satu sumber informasi dalam menentukan atau merencanakan kebijakan strategi promosi yang dijalankan. Penelitian ini menggunakan metode deskriptif kualitatif, dimana peneliti menggambarkan kegiatan promosi yang dilakukan perusahaan dan pengaruhnya pada kenaikan jumlah pelanggan. Data diperoleh dari studi pustaka, observasi, dan wawancara dengan pihak terkait. Peneliti melakukan wawancara mendalam dengan informan yaitu pemilik, terapi dan pelanggan Rumah Terapi Syar’i Sidomukti Hasil dari penelitian ini adalah Rumah Terapi Syar’i khusus Muslimah menggunakanm strategi promosi dengan berdasarkan manajemen pemasaran strategis yang terdiri dari tahapan perencanaan, implementasi dan pengendalian komunikasi beserta evaluasi dengan menggunakan alat-alat promosi yaitu advertising (periklanan), direct marketing (pemasaran langsung), personal selling (penjualan individu), sales promotion (promosi penjualan) dan word of mouth (pemasaran dari mulut ke mulut) yang memicu kunjungan pelanggan aktual maupun potensial.

    URI
    https://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/47173
    Collections
    • Undergraduate Theses [1432]

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of USU-IRCommunities & CollectionsBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit Date

    My Account

    LoginRegister

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV