• Login
    View Item 
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Agriculture
    • Department of Agribusiness
    • Master Theses
    • View Item
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Agriculture
    • Department of Agribusiness
    • Master Theses
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Analisis Sikap Multiatribut Fishbein Konsumen Produk Terasi Awai Na dan Produk Terasi Indofood di Kota Langsa

    View/Open
    Fulltext (1.127Mb)
    Date
    2021
    Author
    Safrizal
    Advisor(s)
    Wibowo, Rulianda P.
    Supriana, Tavi
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Safrizal (177039007) with the thesis title “ Analysis of Multi-attribute Fishbein attitudes on Awai Na shrimp paste products and Indofood shrimp paste products in Langsa city” under the guidance of Mr. Dr. Rulianda P. Wibowo, SP, M.Ec as chair of the advisory commission and Mrs. Dr. Ir. Tavi Supriana, MS as member of the advisory commission. This study aims to analyze consumer attitudes towards Awai Na shrimp paste products and Indofood shrimp paste products in Langsa City, to analyze consumer ratings of the attributes of Awai Na shrimp paste products and Indofood shrimp paste products in Langsa City, and to analyze consumer confidence in these attributes on Awai Na shrimp paste products and on Indofood shrimp paste products in Langsa City. The analytical method used is the Fishbein Multi Attribute Attitude Model. The multiattribute attitude model explains that consumer attitudes towards an attitude object (product or brand) are largely determined by consumer attitudes towards the evaluated attributes. The shrimp paste attributes used in this study consisted of: price, taste, aroma, color, texture, and size. The results of this study indicate that based on the Fishbein score, the total score for Awai Na shrimp paste products (3.142) is greater than Indofood shrimp paste products (0.999). This means that consumers in Langsa City prefer Awai Na shrimp paste products to Indofood shrimp paste products for consumption. Consumers prefer Awai Na shrimp paste over Indofood shrimp paste, because consumers perceive all attributes of Awai Na shrimp paste as better than Indofood's shrimp paste attributes. Consumers' evaluations of the Awai Na and Indofood shrimp paste are influenced by the consumer's experience in consuming the Awai Na and Indofood shrimp paste.
     
    Safrizal (177039007) dengan judul tesis “Analisis Sikap Multiatribut Fishbein Konsumen Produk Terasi Awai Na dan Produk Terasi Indofood di Kota Langsa” dibawah bimbingan Bapak Dr. Rulianda Purnomo Wibowo, S.P, M.Ec sebagai Ketua Komisi Pembimbing dan Ibu Dr. Ir. Tavi Supriana, MS sebagai Anggota Komisi Pembimbing. Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis sikap konsumen terhadap produk terasi Awai Na dan produk terasi Indofood di Kota Langsa, untuk menganalisis penilaian konsumen terhadap atribut-atribut pada produk terasi Awai Na dan produk terasi Indofood di Kota Langsa, dan untuk menganalisis kepercayaan konsumen terhadap atribut-atribut pada produk terasi Awai Na dan terhadap produk terasi Indofood di Kota Langsa. Metode analisis yang digunakan adalah Model Multi Atribut Sikap Fishbein. Model sikap multiatribut menjelaskan bahwa sikap konsumen terhadap suatu objek sikap (produk atau merek) sangat ditentukan oleh sikap konsumen terhadap atribut-atribut yang dievaluasi. Adapun atribut terasi yang digunakan dalam penelitian ini terdiri dari: harga, rasa, aroma, warna, tekstur, ukuran. Hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa berdasarkan skor Fishbein, skor total untuk produk terasi Awai Na (3,142) lebih besar dibandingkan produk terasi Indofood (0,999). Ini berarti bahwa konsumen yang ada di Kota Langsa lebih memilih produk terasi Awai Na dibandingkan produk terasi Indofood untuk dikonsumsi. Konsumen lebih menyukai terasi Awai Na dibandingkan terasi Indofood, karena konsumen menilai semua atribut terasi Awai Na lebih baik dari atribut terasi Indofood. Penilaian konsumen terhadap terasi Awai Na dan terasi Indofood tersebut dipengaruhi oleh pengalaman konsumen dalam mengkonsumsi terasi Awai Na dan terasi Indofood tersebut.

    URI
    https://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/47375
    Collections
    • Master Theses [287]

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of USU-IRCommunities & CollectionsBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit Date

    My Account

    LoginRegister

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV