dc.contributor.advisor | Mulia, Ahmad Perwira | |
dc.contributor.advisor | Anas, M. Ridwan | |
dc.contributor.author | Daniel, Orlando Ricky | |
dc.date.accessioned | 2022-02-11T04:26:08Z | |
dc.date.available | 2022-02-11T04:26:08Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/47577 | |
dc.description.abstract | Parking is a necessity for vehicle owners. Usually the owner of this vehicle
wants his vehicle to be parked in a place that is easily accessible. In this case, the
easily accessible place is the roadside (on street parking). The provision of parking
lots on the roadside at certain road locations results in obstruction of traffic flow
and ineffective use of roads. For this reason, it is very necessary to model parking
spaces in order to reduce the impact of traffic jams as is the case around Pasar Melati
Medan. The purpose of this parking space modeling is to find out the amount of
parking area needed and the attraction of the movement of people from the house
to the Melati market. This parking demand modeling is calculated by the number
of parked vehicles such as cars and motorbikes. As for what is calculated is
accumulation parking, volume parking, turn over parking, parking space
requirement (SRP).
The concept used to determine the model of parking space requirements at
the Pasar Melati Medan with the Multiple Linear Regression Analysis Method by
determining the fixed and independent variables that affect the number of parking
vehicles with Linear Regression Analysis.
The results of the research for car modeling are: Ycar Left = -56,161 – 0,132
X4 + 1,182 X8 with R2 = 0,849, Ycar Right = 123,014 – 0,014 X1 + 0,395 X8 with
R2 = 0,978. For motorcycle modeling are: Ymotor Left = 24,542 – 0,443 X7 + 0,863
X8 with R2 = 0,999, Ymotor Right = -47,194 – 0,004 X1 + 1,162 X8 with R2 = 0,883
with a parking area 2.466 m2. | en_US |
dc.description.abstract | Parkir merupakan suatu kebutuhan bagi pemilik kendaraan. Biasanya pemilik
kendaraan ini menginginkan kendaraannya parkir di tempat yang mudah dicapai.
Dalam hal ini tempat yang mudah dicapai tersebut adalah pinggir jalan (on street
parking). Penyediaan tempat-tempat parkir di pinggir jalan pada lokasi jalan
tertentu mengakibatkan terhambatnya arus lalu lintas dan penggunaan jalan menjadi
tidak efektif. Untuk itu sangat diperlukan pemodelan ruang parkir agar mengurangi
dampak kemacetan lalu lintas seperti halnya di sekitar Pasar Melati Medan. Adapun
tujuan pemodelan ruang parkir ini ialah untuk mengetahui jumlah luasan parkir
yang dibutuhkan serta tarikan pergerakan orang dari rumah ke pasar Melati.
Pemodelan kebutuhan parkir ini dihitung dengan jumlah kendaraan yang parkir
seperti Mobil dan Sepeda Motor. Adapun yang dihitung ialah Akumulasi Parkir,
Volume Parkir, Turn Over Parkir, Kebutuhan Ruang Parkir (SRP).
Konsep yang digunakan untuk mengetahui model kebutuhan ruang parkir di
Pasar Melati Medan dengan Metode Analisis Regresi Linier Berganda dengan
menentukan variabel tetap dan variabel bebas yang berpengaruh terhadap jumlah
kendaraan parkir dengan Analisis Regresi Linier.
Hasil penelitian untuk pemodelan mobil yaitu: Ymobil Kiri = -56,161 – 0,132
X4 + 1,182 X8 dengan R2 = 0,849, Ymobil Kanan = 123,014 – 0,014 X1 + 0,395 X8
dengan R2 = 0,978. Untuk pemodelan motor yaitu: Ymotor Kiri = 24,542 – 0,443 X7
+ 0,863 X8 dengan R2 = 0,999, Ymotor Kanan = -47,194 – 0,004 X1 + 1,162 X8
dengan R2 = 0,883 dengan luas parkir 2.466 m2. | en_US |
dc.language.iso | id | en_US |
dc.publisher | Universitas Sumatera Utara | en_US |
dc.subject | Ruang Parkir | en_US |
dc.title | Model Kebutuhan Ruang Parkir pada Pasar Melati Medan | en_US |
dc.type | Thesis | en_US |
dc.identifier.nim | NIM187016031 | |
dc.description.pages | 128 Halaman | en_US |
dc.description.type | Tesis Magister | en_US |