• Login
    View Item 
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Engineering
    • Department of Industrial Engineering
    • Master Theses
    • View Item
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Engineering
    • Department of Industrial Engineering
    • Master Theses
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Analisis Penerimaan Teknologi E-Learning terhadap Efektivitas Menggunakan TPB (Theory of Planned Behavior) di Universitas Sumatera Utara

    View/Open
    Fulltext (6.371Mb)
    Date
    2021
    Author
    Khairunnisa
    Advisor(s)
    Nazaruddin
    Hidayati, Juliza
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    This study was conducted to see what factors affect the effectiveness to improve E-learning learning. The research population is students who have used E-Learning learning. Data was collected using a questionnaire as many as 200 students who were used as PLS-SEM subjects for analysis. The findings show that perceived behavioral control has no significant effect on intention to use E-learning technology. Meanwhile, other results identify that all variables affect the intention to use technology and the effectiveness of E-Learning. implications for universities by improving learning E-learning can facilitate students to be more effective. Besides that, it also provides guidelines for universities to improve factors that influence intentions so that E-Learning users can be maximized. E-learning has a new contribution to digital learning during the COVID-19 pandemic. How to integrate the use of E-Learning technology by looking at interrelated relationships so as to create factors that need to be improved in effective learning.
     
    Penelitian ini dilakukan untuk melihat faktor-faktor apa saja yang mempengaruhi efektivitas peningkatan pembelajaran E-learning. Populasi penelitian ini adalah siswa yang telah menggunakan pembelajaran E-Learning. Pengumpulan data dilakukan dengan menggunakan angket sebanyak 200 siswa yang dijadikan subjek PLS-SEM untuk dianalisis. Temuan menunjukkan bahwa kontrol perilaku yang dirasakan tidak berpengaruh signifikan terhadap niat untuk menggunakan teknologi E-learning. Sedangkan hasil lainnya mengidentifikasi bahwa semua variabel mempengaruhi niat menggunakan teknologi dan efektivitas E-Learning. implikasinya bagi perguruan tinggi dengan meningkatkan pembelajaran E-learning dapat memfasilitasi mahasiswa menjadi lebih efektif. Selain itu juga memberikan pedoman bagi perguruan tinggi untuk memperbaiki faktor-faktor yang mempengaruhi niat agar pengguna E-Learning dapat lebih maksimal. E-learning memiliki kontribusi baru terhadap pembelajaran digital selama pandemi COVID-19. Bagaimana mengintegrasikan pemanfaatan teknologi E-Learning dengan melihat hubungan yang saling berkaitan sehingga tercipta faktor-faktor yang perlu ditingkatkan dalam pembelajaran yang efektif

    URI
    https://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/47585
    Collections
    • Master Theses [185]

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of USU-IRCommunities & CollectionsBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit Date

    My Account

    LoginRegister

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV