• Login
    View Item 
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Social Sciences and Political Science
    • Department of Business Administration
    • Undergraduate Theses
    • View Item
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Social Sciences and Political Science
    • Department of Business Administration
    • Undergraduate Theses
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Pengaruh Penggunaan Instagram Ads terhadap Keputusan Pembelian Smartphone (Studi Pada Kembar Ponsel Medan)

    View/Open
    Fulltext (2.019Mb)
    Date
    2021
    Author
    Hedra, Muhammad Yasir
    Advisor(s)
    Mardhiyah, Ainun
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    The use of smartphones is one of the needs for people in the digital era like today. With just one hand, Smartphones make it easier for us to communicate and get information. Many smartphone companies continue to compete to develop new features and innovations to make smartphones more valuable for their users. This ultimately resulted in high demand for smartphone products. Promotional forms such as Instagram Ads are one of the essential factors that influence consumer purchasing decisions. This study aims to determine the effect of using Instagram Adson smartphone purchasing decisions in Kembar Ponsel Medan. The research method used is associative research with a quantitative approach. The population in this study is consumers who have purchased smartphone products at Kembar Ponsel Medan. Samples were taken as many as 100 respondents using a purposive sampling technique with the criteria of having purchased a smartphone at least once at Kembar Ponsel Medan because they knew about it from Instagram Ads Kembar Ponsel Medan. The results showed that Instagram Ads significantly affected purchasing decisions with a tvalue of 9.822 > a variable ttable of 1.66055 and a sig value. of 0.000 < 0.05. The coefficient of determination test shows a fairly close relationship between product quality and price on purchasing decisions with an R-value of 0.704 (70.4%). Through the value of R square, it is known that the Instagram Ads variable contributes 49.6% to the purchasing decision variable. In comparison, the remaining 50.4% is influenced by other variables not discussed in this study.
     
    Penggunaan smartphone menjadi salah satu kebutuhan bagi masyarakat di era digital seperti saat ini. Hanya dengan satu genggaman, Smartphone memudahkan kita untuk berkomunikasi dan mendapatkan informasi. Banyak perusahaan smartphone terus bersaing untuk mengembangkan fitur-fitur dan inovasi baru atas produknya agar semakin bernilai bagi penggunanya. Hal ini juga pada akhirnya mengakibatkan permintaan terhadap produk-produk smartphone menjadi tinggi. Bentuk promosi seperti penggunaan Instagram Ads adalah salah satu faktor penting yang mempengaruhi keputusan pembelian konsumen. Kembar Ponsel Medan sudah menggunakan Instagram Adsselama hampir 1 tahun, namun jumlah pembelian smartphone-nya masih tergolong fluktuatif setiap bulannya. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh penggunaan Instagram Ads terhadap keputusan pembelian smartphone di Kembar Ponsel Medan. Metode penelitian yang digunakan yaitu penelitian asosiatif dengan pendekatan kuantitatif. Populasi dalam penelitian ini adalah konsumen yang pernah melakukan pembelian produk smartphone di Kembar Ponsel Medan. Sampel yang diambil sebanyak 100 responden dengan menggunakan teknik purposive sampling yang berkriteria telah melakukan pembelian smartphone minimal 1 kali di Kembar Ponsel Medan karena mengetahuinya dari Instagram Ads Kembar Ponsel Medan. Hasil penelitian menunjukkan bahwa Instagram Ads berpengaruh signifikan terhadap keputusan pembelian dengan nilai thitung sebesar 9,822 > ttabel variabel sebesar 1,66055 dan nilai sig. sebesar 0,000 < 0,05. Uji koefisien determinasi menunjukkan bahwa terdapat hubungan yang cukup erat antara kualitas produk dan harga terhadap keputusan pembelian dengan nilai R sebesar 0,704 (70,4%). Melalui nilai dari R square diketahui bahwa variabel Instagram Ads berkontribusi sebesar 49,6% terhadap variabel keputusan pembelian sedangkan sisanya 50,4% dipengaruhi oleh variabel lainnya yang tidak dibahas dalam penelitian ini.

    URI
    https://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/47774
    Collections
    • Undergraduate Theses [1432]

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of USU-IRCommunities & CollectionsBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit Date

    My Account

    LoginRegister

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV