• Login
    View Item 
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Social Sciences and Political Science
    • Department of Business Administration
    • Undergraduate Theses
    • View Item
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Social Sciences and Political Science
    • Department of Business Administration
    • Undergraduate Theses
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Pengaruh Kualitas Pelayanan terhadap Kepuasan Pelanggan pada klinik MS Glow

    View/Open
    Fulltext (2.898Mb)
    Date
    2021
    Author
    Sitepu, Elsinta Alvionika
    Advisor(s)
    Marpaung, Nicholas
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Along with the development of the era and technology, human needs which basically consist of three basic needs, namely clothing, food and shelter, are currently increasing. Related to this, people no longer only think about and fulfill their needs for food, clothing and housing. But people have started to think about needs that are more than that, for example the need for appearance, beauty and so on. The problem of one's appearance is a part of human life that must be considered. This is related to the existing phenomenon, that people are now increasingly aware of the importance of maintaining an appearance so that it always looks attractive. Researchers limit it to only researching matters related to service quality and the use of consumer subjects (MS Glow Aesthetic Clinic Medan) who at least have used the service more than twice. This study aims to determine and analyze the influence of service quality on customers at the Beauty Clinic "Ms Glow Aesthetic Clinic Medan" This study aims to analyze the effect of service quality on customer satisfaction (a case study on consumers of MS Glow Aesthetic Medan). with a total of 97 respondents. Collecting data using a questionnaire. The types of data used in this study are primary data and secondary data. The data analysis technique in this study uses descriptive analysis and simple linear regression analysis. The results of the study using a partial significant test (t test) showed that service quality had a positive and partially significant effect on customer satisfaction tcount> t table (2,674 > 1,661) and a significance value <0.05 (0.000 < 0.05). Based on the calculation with the coefficient of determination obtained R value of 0.265 (26.5%), which shows the relationship between the influence of service quality on customer satisfaction is good. R square value of 70 indicates that 70% of the customer satisfaction variable can be explained by the service quality variable
     
    Seiring dengan perkembangan jaman dan teknologi, kebutuhan manusia yang pada dasarnya terdiri dari tiga kebutuhan dasar yakni sandang, pangan dan papan dewasa ini semakin meningkat. Terkait dengan hal tersebut, orang tidak lagi hanya memikirkan dan mencukupi kebutuhan akan makanan, pakaian dan perumahan. Namun orang sudah mulai memikirkan kebutuhan yang lebih dari itu, misalnya kebutuhan akan penampilan, kecantikan dan sebagainya. Masalah penampilan seseorang merupakan bagian dari hidup manusia yang harus diperhatikan. Hal ini dikaitkan dengan fenomena yang ada, bahwa masyarakat sekarang semakin sadar akan pentingnya menjaga penampilan agar selalu tampil menarik. Peneliti membatasi hanya akan meneliti hal yang berkaitan dengan kualitas pelayanan dan menggunakan subjek konsumen MS Glow Aesthetic Clinic Medan yang minimal telah menggunakan layanan sebanyak lebih dari dua kali. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui dan menganalisis Pengaruh Kualitas pelayanan terhadap Kepuasan Pelanggan pada klinik MS Glow (Studi pada konsumen MS Glow Aesthetuc Clinic Medan) Penelitian ini bertujuan untuk menganalsis pengaruh kualitas pelayanan terhadap kepuasan pelanggan (Studi kasus pada konsumen MS Glow Aesthetic Medan). dengan jumlah sebanyak 97 orang responden. Pengumpulan data menggunakan kuesioner. Jenis data yang digunakan dalam penelitian ini adalah data primer dan data sekunder. Teknik analisis data dalam penelitian dengan mengunakan analisis deskriptif dan analisis regresi linear sederhana. Hasil penelitian menggunakan uji signifikan parsial (uji t) menunjukan bahwa kualitas pelayanan berpengaruh positif dan signifikan secara parsial terhadap kepuasan pelanggan thitung>ttabel (2,674 > 1,661) dan nilai signifikansi <0,05 (0,000 < 0,05) . Berdasarkan perhitungan dengan koefisien determinasi diperoleh nilai R sebesar 0,265 (26,5%), yang menunjukan hubungan antar pengaruh kualitas pelayanan terhadap kepuasan pelanggan adalah baik. Nilai R square sebesar 70 menunjukan bahwa 70% variabel kepuasan pelanggan dapat dijelaskan oleh variabel kualitas pelayanan

    URI
    https://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/47989
    Collections
    • Undergraduate Theses [1432]

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of USU-IRCommunities & CollectionsBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit Date

    My Account

    LoginRegister

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV