• Login
    View Item 
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Social Sciences and Political Science
    • Department of Business Administration
    • Undergraduate Theses
    • View Item
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Social Sciences and Political Science
    • Department of Business Administration
    • Undergraduate Theses
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Analisis Pengaruh Diskon dan Promo pada hari Belanja Online Nasional (Harbolnas) terhadap Perilaku Impulse Buying Konsumen Lazada (Studi Kasus pada Masyarakat Kota Medan)

    View/Open
    Fulltext (1.724Mb)
    Date
    2019
    Author
    Tarigan, M. Ali Marwan
    Advisor(s)
    Eriza, Faisal
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    The development of E-commerce in Indonesia was formed to anticipate the needs and desires of consumers who need online shops or retailers. One of the habits of consumers in Indonesia is spontaneous buying habits. For the sake of maintaining and increasing the existence of Lazada in the eyes of consumers and maintaining its consistency Lazada sales provide discounts and promotion on national online shopping days to attract impulsive buying from the consumers. This study aims to analyze how the influence of discounts, the influence of promos, and the influence of discounts and promos simultaneously on the impulsive buying behavior of Lazada consumers especially Lazada consumers who are in Medan. This study uses associative methods with quantitative approaches. This study uses 96 respondents asa the research sample and the sample collection techniques uses nonprobability sampling method with purposive sampling technique. The analytical technique used is multiple linear analysis and instrument test in the form of validity, realibility, and classic assumpsition test in the form of normality test, multicollinearity test, and heteroscedasticity test, and hypothesis testing using T test, and test coefficient of determination. The results of this study indicate that disconts and promotions have a positive and significant effect on impulsive buying consumer behaviour. This is indicated by the F count of 31,074 ≥ 3,09 and the significance value (Sig.) 0,000 ≤ 0,05. So that it can be concluded that discounts and promotions jointly influences the impulsive buying consumer behaiviour variable. As for aslso, it obtained the coefficient of determination was 0,401 which means discounts variables and promotions variables contributed 40,1% in explaining impulsive buying behaviour variables and the reamining 59,1% is explained by other variables not explained in this study.
     
    Perkembangan E-commerce di Indonesia dibentuk untuk mensiasati kebutuhan dan keinginan dari konsumen yang membutuhkan toko atau retailer daring. Salah satu kebiasaan dari konsumen di Indonesia yaitu kebiasaan pembelian spontan. Demi menjaga dan menaikan eksistensi Lazada dimata konsumen dan tetap menjaga konsistensinya penjualan Lazada memberikan diskon dan promo pada saat hari belanja daring nasional untuk menarik pembelian impulsif dari konsumen. Penelitian ini bertujuan untuk menganalisi bagaimana pengaruh dari diskon, pengaruh promo, dan pengaruh diskon dan promo secara bersamaan terhadap perilaku pembelian impulsif konsumen Lazada terlebih lagi konsumen Lazada yang berada di Kota Medan. Penelitian ini menggunakan metode assosiatif dengan pendekatan kuantitatif. Penelitian ini menggunakan 96 responden sebagai sampel penelitian dengan teknik pengumpulan sampel menggunakan metode nonprobability sampling dengan teknik purposive sampling. Teknik analisis yang digunakan adalah analisis linear berganda beserta uji instrumen berupa uji validitas, realibilitas, dan uji asumsi klasik berupa uji normalitas, uji multikolonearitas, dan uji heteroskedastisitas, dan juga pengujian hipotesis menggunakan uji T, uji F, dan Uji koefisien determinasi. Hasil penelitian ini menunjukan bahwa diskon dan promo berpengaruh positif dan signifikan terhadap pembelian spontan konsumen. Hal ini ditunjukan oleh F Hitung sebesar 31,074 ≥ 3,09 dan nilai signifikansi (Sig.) 0,000 ≤ 0,05. Sehingga dapat disimpulkan bahwa diskon dan promo secara bersama-sama berpengaruh terhadap variabel perilaku pembelian impulsif konsumen. Adapun juga, diperoleh koefisien determinasi sebesar 0,401 yang berarti variabel diskon dan promo memberikan pengaruh sebesar 40,1% dalam menjelaskan variabel perilaku pembelian impulsif dan sisanya sebesar 59,9% dijelaskan oleh variabel lain yang tidak dijelaskan dalam penelitian ini

    URI
    https://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/48165
    Collections
    • Undergraduate Theses [1432]

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of USU-IRCommunities & CollectionsBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit Date

    My Account

    LoginRegister

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV