• Login
    View Item 
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Social Sciences and Political Science
    • Department of Business Administration
    • Undergraduate Theses
    • View Item
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Social Sciences and Political Science
    • Department of Business Administration
    • Undergraduate Theses
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Analisis Faktor – Faktor yang Mempengaruhi Keputusan Pembelian Item Game PUBG Mobile di Kecamatan Medan Kota

    View/Open
    Fulltext (4.849Mb)
    Date
    2021
    Author
    Khadafi, T Reza
    Advisor(s)
    Marpaung, Nicholas
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    The PUBG Mobile battle royale game makes people interested to playing because every players requiired to survive. The features of weapons, clothes, and others in the game make people interested to bought PUBG item. The researcher wants to know every reason behind of purchasing decision the items. This study aims to determine and analyze factors that influence purchasing decision online game items PUBG Mobile in Medan City Area. The population of study is people players PUBg Mobile in Medan City Area. The number of sample was 100 peoples with purposive sampling technique. The research data were obtaines from observation and distributing research questionnaires toplayers PUBG Mobile. The analysis technique uses multiple linear regression analysis. The results of this study indicate that simultaniously cultural factors, social factors, individual factors and psychological factors have a positive and significant effect on purchasing decision. The resuts of the research partially showed that culture factors, social factors, individual factors have a positive effect on purchasing decision and psychological factors have a positive significant effect on purchasing decisions.
     
    Game battle royale PUBG Mobile membuat orang tertarik untuk memainkannya karena setiap player dituntut bertahan hidup. Fitur senjata, baju dan lainnya yang ada di game membuat orang tertarik membeli item PUBG. Peneliti ingin megetahui setiap alasan dibalik keputusan pembelian item tersebut. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui dan menganalisis faktor-faktor yang mempengaruhi keputusan pembelian item game online PUBG Mobile di Kecamatan Medan Kota. Populasi penelitian ini adalah warga yang bermain PUBG Mobile di Medan Kota. Jumlah sampel adalah 100 orang dengan teknik pengambilan purposive sampling. Data penelitian ini diperoleh dari observasi dan menyebarkan kuesioner penelitian pada pengguna PUBG Mobile. Teknik analisis menggunakan analisis regresi linear berganda. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa secara simultan faktor budaya, faktor sosial, faktor individu dan faktor psikologis berpengaruh positif dan signifikan terhadap keputusan pembelian. Hasil penelitian secara parsial menunjukkan bahwa faktor budaya faktor budaya, faktor sosial, faktor individu berpengaruh positif terhadap keputusan pembelian, dan faktor psikologis berpengaruh positif signifikan terhadap keputusan pembelian.

    URI
    https://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/48581
    Collections
    • Undergraduate Theses [1432]

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Kesuksesan Film (Studi Deskriptif Kualitatif Analisis Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Kesuksesan Film “Cek Toko Sebelah”) 

      Kesuma, Anggita Dwi (Universitas Sumatera Utara, 2018)
      Penelitian ini berjudul “Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Kesuksesan Film”. Sebuah studi deskriptif kualitatif yang bertujuan untuk mengetahui faktor-faktor apa saja yang mempengaruhi kesuksesan film “Cek Toko Sebelah”. ...
    • Faktor-faktor yang Mempengaruhi Konsumen Tertarik Menggunakan Smartphone Samsung dengan Metode Analisis Faktor 

      Alviandy, Dwi (Universitas Sumatera Utara, 2018)
      Factor analysis is a class of procedures used to reduce data or summarize, from variables that are converted into small variables, eg from the old 15 variables converted into 4 or 5 new variables called factors and still ...
    • Analisis Faktor dengan Principal Component Analysis dalam Faktor-Faktor yang Memengaruhi Pemberian Makanan Tambahan pada Bayi Usia 0-6 Bulan di Kelurahan Kisaran Timur Kecamatan Kota Kisaran Timur Kabupaten Asahan Tahun 2018 

      Nasution, Suri Ramadhani (Universitas Sumatera Utara, 2018)
      The transition from exclusive breastfeeding to solid foods commonly eaten by families is referred to as complementary foods, ussually starting from age above 6 months. Infant who get complementary food before 6 months ...

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of USU-IRCommunities & CollectionsBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit Date

    My Account

    LoginRegister

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV