Show simple item record

dc.contributor.advisorMarpaung, Nicholas
dc.contributor.authorKhadafi, T Reza
dc.date.accessioned2022-05-23T02:19:37Z
dc.date.available2022-05-23T02:19:37Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/48581
dc.description.abstractThe PUBG Mobile battle royale game makes people interested to playing because every players requiired to survive. The features of weapons, clothes, and others in the game make people interested to bought PUBG item. The researcher wants to know every reason behind of purchasing decision the items. This study aims to determine and analyze factors that influence purchasing decision online game items PUBG Mobile in Medan City Area. The population of study is people players PUBg Mobile in Medan City Area. The number of sample was 100 peoples with purposive sampling technique. The research data were obtaines from observation and distributing research questionnaires toplayers PUBG Mobile. The analysis technique uses multiple linear regression analysis. The results of this study indicate that simultaniously cultural factors, social factors, individual factors and psychological factors have a positive and significant effect on purchasing decision. The resuts of the research partially showed that culture factors, social factors, individual factors have a positive effect on purchasing decision and psychological factors have a positive significant effect on purchasing decisions.en_US
dc.description.abstractGame battle royale PUBG Mobile membuat orang tertarik untuk memainkannya karena setiap player dituntut bertahan hidup. Fitur senjata, baju dan lainnya yang ada di game membuat orang tertarik membeli item PUBG. Peneliti ingin megetahui setiap alasan dibalik keputusan pembelian item tersebut. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui dan menganalisis faktor-faktor yang mempengaruhi keputusan pembelian item game online PUBG Mobile di Kecamatan Medan Kota. Populasi penelitian ini adalah warga yang bermain PUBG Mobile di Medan Kota. Jumlah sampel adalah 100 orang dengan teknik pengambilan purposive sampling. Data penelitian ini diperoleh dari observasi dan menyebarkan kuesioner penelitian pada pengguna PUBG Mobile. Teknik analisis menggunakan analisis regresi linear berganda. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa secara simultan faktor budaya, faktor sosial, faktor individu dan faktor psikologis berpengaruh positif dan signifikan terhadap keputusan pembelian. Hasil penelitian secara parsial menunjukkan bahwa faktor budaya faktor budaya, faktor sosial, faktor individu berpengaruh positif terhadap keputusan pembelian, dan faktor psikologis berpengaruh positif signifikan terhadap keputusan pembelian.en_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Sumatera Utaraen_US
dc.subjectFaktor Budayaen_US
dc.subjectFaktor Sosialen_US
dc.subjectFaktor Individuen_US
dc.subjectFaktor Psikologisen_US
dc.subjectKeputusan Pembelianen_US
dc.titleAnalisis Faktor – Faktor yang Mempengaruhi Keputusan Pembelian Item Game PUBG Mobile di Kecamatan Medan Kotaen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nimNIM170907140
dc.description.pages144 halamanen_US
dc.description.typeSkripsi Sarjanaen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record