Show simple item record

dc.contributor.advisorPurba, Mauly
dc.contributor.advisorFadlin
dc.contributor.authorButarbutar, Grace Tiffany
dc.date.accessioned2022-05-30T07:10:34Z
dc.date.available2022-05-30T07:10:34Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/48751
dc.description.abstractThis study aims to describe how the continuity of guzheng traditional music in Jade Music School is and the existence of Jade Music School as a means of learning guzheng traditional music in Medan City. This study uses functional theory to understand the continuity and change, and diffusion theory to understand its existence. The research method applied in this study uses a qualitative descriptive approach. A research method that produces descriptive data through library research, field work which include observations, interview, video recordings and image documentation. The result of this study indicate that Jade Music School as an educational institution that teach how to play the guzheng traditional musikal instrument in Medan city, has undergone continious changes and developments. This change can be seen from three periode, namely the period before guzheng entered the city of Medan (Jade Music School), the establishment of Jade Music School, and the modern era. The changes is the traditional guzheng music at Jade Music School learns and displays innovations in guzheng music performance such as playing or covering pop song, but does not eliminate the characteristics of the guzheng musical instrument. With the changes and sustainability in Jade Music School, the existence of guzheng traditional music at Jade Music School is increasingly recognized and in demand by the public today.en_US
dc.description.abstractPenelitian ini bertujuan untuk mendeskripsikan bagaimana kontinuitas dari musik tradisional guzheng yang ada di Jade Musik School dan eksistensi dari Jade Musik School sebagai sarana belajar musik tradisional guzheng yang ada di Kota Medan. Penelitian ini menggunakan teori fungsional untuk memahami kontinuitas dan perubahan, dan teori difusi untuk memahami eksistensinya. Metode penelitian yang diaplikasikan di dalam penelitian ini menggunakan metode pendekatan deskriptif kualitatif, yaitu metode penelitian yang menghasilkan data deskriptif melalui studi kepustakaan, studi lapangan yang meliputi observasi, wawancara, rekaman video dan dokumentasi gambar. Hasil dari penelitian ini menunjukkan bahwa Jade Musik School sebagai salah satu institusi pendidikan yang mengajarkan bagaimana bermain alat musik tradisional guzheng, telah mengalami perubahan dan perkembangan yang berkelanjutan. Perubahan ini dapat dilihat dari tiga masa yaitu masa sebelum guzheng masuk ke Kota Medan (Jade Musik School), masa awal berdirinya Jade Musik School dan masa modern. Perubahan tersebut ialah musik tradisi guzheng di Jade Musik School mempelajari dan menampilkan inovasi pada pertunjukkan musik guzheng seperti memainkan atau mencover lagu-lagu pop, namun tidak menghilangkan ciri khas alat music guzheng. Dengan adanya perubahan dan keberlanjutan yang ada di Jade Musik School membuat eksistensi musik tradisional guzheng di Jade Musik School semakin dikenal dan diminati oleh masyarakat sekarang inien_US
dc.language.isoiden_US
dc.publisherUniversitas Sumatera Utaraen_US
dc.subjectGuzhengen_US
dc.subjectJade Musik Schoolen_US
dc.subjectKontinuitasen_US
dc.subjectEksistensien_US
dc.subjectKota Medanen_US
dc.titleKontinuitas dan Eksistensi Jade Musik School Sebagai Sarana Belajar Alat Musik Guzheng di Kota Medanen_US
dc.typeThesisen_US
dc.identifier.nimNIM170707033
dc.description.pages104 halamanen_US
dc.description.typeSkripsi Sarjanaen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record