• Login
    View Item 
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Social Sciences and Political Science
    • Department of Business Administration
    • Undergraduate Theses
    • View Item
    •   USU-IR Home
    • Faculty of Social Sciences and Political Science
    • Department of Business Administration
    • Undergraduate Theses
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Pengaruh Harga, Kualitas Produk, Citra Merek Terhadap Loyalitas Konsumen (Studi pada Konsumen Ouval Research di Jalan Dr Mansyur Kota Medan)

    View/Open
    Fulltext (4.923Mb)
    Date
    2022
    Author
    Sinulaki, Ricky Dian Adytama
    Advisor(s)
    Siregar, Onan Marakali
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Loyalty is one of the success factors in marketing a product. Lack of consumer loyalty to the products Ouval Research offers makes sales of Ouval Research products inconsistent. Factors that can maintain consumer loyalty such as price, product quality, and brand image. Lack of understanding of the concept of loyalty and also the increasing number of fashion brands market make consumers choose products from other brands. The purpose of this research is to analyze the effect of price on consumer loyalty, analyze the effect of product quality on consumer loyalty, analyze the effect of brand image on consumer loyalty, and analyze the effect of price, product quality, brand image on consumer loyalty Ouval Research Medan. The research method used in this research is quantitative. The population in this research were SCH consumers, the sample set was 96 consumers (respondents) with a sampling technique using purposive sampling. Data collection techniques in this study used primary data obtained from the direct distribution of questionnaires and google forms, for secondary data obtained through books and articles related to this study. The data analysis method used is validity test, reliability test, classical assumption test, multiple linear analysis, partial test, simultaneous test, and determination test. The results of this study indicate that the price (X1) has no significant effect on consumer loyalty. Meanwhile, product quality (X2) and brand Image (X3) significantly influence consumer loyalty. However, price, product quality, brand image have an equal (simultaneous) effect on consumer loyalty (Y). The results of the correlation coefficient (R) of 0.887, where this coefficient value shows the relationship between price, product quality, brand image and consumer loyalty. The value of the coefficient of determination of this study shows that the variable price, product quality, brand image can explain the variable consumer loyalty of 77.9%.
     
    Loyalitas merupakan salah satu bagian keberhasilan dalam memasarkan sebuah produk. Kurangnya loyalitas konsumen terhadap produk-produk Ouval Research tawarkan, membuat penjualan produk Ouval Research tidak konsisten. Faktor-faktor yang dapat mempertahankan loyalitas konsumen seperti harga kualitas produk, dan citra merek. Kekurangan memahami konsep loyalitas dan juga semakin banyaknya bermunculan brand-brand fashion lokal di pasaran membuat para konsumen akan memilih produk-produk dari brand lainnya Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis pengaruh harga terhadap loyalitas konsumen pada Ouval Research, menganalisis pengaruh kualitas produk terhadap loyalitas konsumen toko Ouval Research, menganalisis pengaruh citra merek terhadap loyalitas konsumen toko Ouval Research, dan untuk menganalisis pengaruh harga, kualitas produk, citra merek terhadap loyalitas konsumen toko Ouval Research Medan. Metode penelitian yang digunakan dalam penelitian ini adalah kuantitatif. Populasi dalam penelitian ini adalah konsumen SCH, sampel yang ditetapkan berjumlah 96 konsumen (responden) dengan teknik pengambilan sampel menggunakan purposive sampling. Teknik pengumpulan data dalam penelitian ini menggunakan data primer yang didapatkan dari pembagian kuesioner secara langsung dan google form, untuk data sekunder didapatkan melalui buku dan artikel yang berkaitan dalam penelitian ini. Metode analisis data yang digunakan adalah uji validitas, uji reliabilitas, uji asumsi klasik, analisis linear berganda, uji parsial, uji simultan dan uji determinasi. Hasil penelitian ini menunjukan bahwa harga (X1) tidak berpengaruh secara signifikan terhadap loyalitas konsumen. Sementara itu Kualitas produk (X2), dan Citra Merek (X3) berpengaruh secara signifikan terhadap loyalitas konsumen. Namun harga, kualitas produk, citra merek berpengaruh secara sama-sama (simultan) terhadap Loyalitas Konsumen (Y). Hasil nilai koefisien korelasi (R) sebesar 0,887, di mana nilai koefisien ini menunjukan hubungan antara Harga, Kualitas Produk, Citra Merek terhadap Loyalitas Konsumen. Nilai koefisien determinasi penelitian ini menunjukan bahwa variabel Harga, Kualitas Produk, Citra merek dapat menjelaskan variabel Loyalitas Konsumen sebesar 77,9 %.

    URI
    https://repositori.usu.ac.id/handle/123456789/48760
    Collections
    • Undergraduate Theses [1432]

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of USU-IRCommunities & CollectionsBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit DateThis CollectionBy Issue DateTitlesAuthorsAdvisorsKeywordsTypesBy Submit Date

    My Account

    LoginRegister

    Repositori Institusi Universitas Sumatera Utara - 2025

    Universitas Sumatera Utara

    Perpustakaan

    Resource Guide

    Katalog Perpustakaan

    Journal Elektronik Berlangganan

    Buku Elektronik Berlangganan

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV